Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HVAD !! Må man ikke have et domænenavn der peger på ens side?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Breuning:
Jeg sagde ikke noget om, at det var nemt at få ret.

Ahh det var sådan set det du startede med at sige

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så hvis man sælger sit firma/shop med alle dens navne. SÅ er det da også at sælge det. Det ville jo være hul i hovedet at sælge sin shop og stoppe sin leje af navne... HA HA nye ejer du må selv tilbagekøbe alle de navne der høre til firmaet.....God fornøjelse....

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Blikfang.com:
Hvad så hvis man sælger sit firma/shop med alle dens navne

Så sælger du brugsretten videre til den nye ejer der så overtager navnene.

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Blikfang.com:

Hvad så hvis man sælger sit firma/shop med alle dens navne. SÅ er det da også at sælge det. Det ville jo være hul i hovedet at sælge sin shop og stoppe sin leje af navne... HA HA nye ejer du må selv tilbagekøbe alle de navne der høre til firmaet.....God fornøjelse....

I så fald overdrager man lejen af domænet til den nye ejer sammen med resten af virksomheden. Hvis direkte sælger domænet for at tjene penge så er det ulovligt.

Et par tænkte eksempler:

1: Jeg ejer Antons Abrikoser. Til virksomheden hører der en hjemmeside på domænet Antonsabrikoser.dk. Sælger jeg den virksomhed med alt der hører med er domænet med i den pris (den varevogn jeg har leaset ryger jo heller ikke). 

2: Anton ejer Antons Abrikoser men har ikke en hjemmeside. Jeg er hurtig og får domænet Antonsabrikoser.dk. Nu kontakter jeg Anton og siger at jeg har et godt domæne til ham og han da gerne må få det hvis der ryger lidt mønt i min retning.

I eksempel 1 har jeg en hel virksomhed og virksomheden lejer jo domænet. Her er der ingen problem i at "sælge" det fordi det jo er en del af den samlede handel.. I eksempel 2 ønsker jeg at tjene penge ved at være domænehaj. Det er ulovligt. 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)