Jeg er faktisk enig med Jacob, drop Kina og kig på Europa. Jeg har måske nogle kontakter i Moskva der kan være interesserede i at producere.
Betingelsen vil som andre steder være at du og vennerne investerer i forme og produktionslinje.
Men nu bliver ingeniøren nysgerrig, der er jo ikke tale om urtepotter. De her folk producerer selv lerblandingen for at opnå perfekt resultat, og de ved hvad de laver.
Rusland? Følger du slet ikke med i nyhederne. EU har indført handelsrestriktioner mod Rusland pga. Krigen i Ukraine. så det vil nok være et usmart valg.
Der er restriktioner på salg af olieudvindings-teknologi til Rusland og Rusland svarede igen med at forbyde import at fødevarer fra EU, men endnu har ingen forbudt køb af urtepotter fra Rusland.
Hvis vi endelig skal diskutere udenrigs politik så overvej hvorfor Amerikanerne har forbudt salg af olieudvindingsudstyr til Rusland, hint de har en masse skifer olie de gerne vil sælge.
Så for søren :) Man er lige væk en halv dag, og så skændes folk! Gang i den :D
Med en støbeform er tingene mere eller mindre 100% ens hver gang.. om ikke andet er 99% også fint nok.. alternativet til form-støbning er at de skal håndlaves, og der er de måske 50% ens, hvilket er helt af helvedes til :)
Vi har 3D tegninger, tegninger osv osv af alt vi skal bruge, så der er ikke rigtig nogen tvivl :) Vi er skam også gået med til at betale omkostningerne for en form, dog holder fragten os tilbage da han hele tiden skifter mening omkring fragten :) at betale $60 for 38 dages levering er skam fair nok da vi så må bestille i god tid, men at betale det samme for to samples som for en hel ordre på 300 er helt hul i hovedet :) som sagt håber vi da på at kunne lægge en 3-500 ordre om måneden, eller gemme det lidt og bestille en røvfuld på 2-3000 måske :)
Jeg kigger kun mod Kina fordi det er det eneste sted vi lige umiddelbart kender til kan gøre det til nærmest ingen penge :) findes der alternativer i Verden er vi da helt sikkert også åbne for det :)