Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger leverandør af specielle lerflasker i kina, hvor ?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg ved ikke om tråden her ligger i rigtige kategori, men ret mig gerne hvis den ikke gør.

Vi er 3 gutter der søger en fakbrik i kina der kan støbe nogle ganske simple lerflasker til os. De skal ikke lakkeres eller noget som helst, kun støbes og brændes (Der skal kunne løbe vand ud gennem leret)
Vi har fået lidt tip om det både kan hedde Clay, Ceramics og Terracotta :) hvad forskellen lige er, ved vi ikke med sikkerhed, men navnet er for os sådan set ligegyldigt, så længe det bare opfylder de krav vi har :)

Vi har været alibaba igennem 40 gange, og endda prøvet en del på google, men vi kan ikke finde noget vi kan skrive til :/

Vi har kontakt med en fra Alibaba, men de vil ha betaling via WesternUnion, samtidig mener han at fragten for 2x300g små flasker er $200 med DHL osv osv.. en masse små ting der gør mine alarmklokker ringer, desværre

Vi havde egentlig sat os for at de skulle laves i danmark, men de to vi har snakket med har været hamrende arrogante og på ingen måde samarbejdsvillige :/

Vores eneste krav er egentlig ikke tegningerne som sådan, men at flaskerne er 100% ens HVER gang (da vi designer indpakningen efter flasken og får dem lavet i store partier)

Er jeg så heldig at en eller flere her på Amino har kontakter til enten en dansker der kan trylle, eller kontakter til det store udland som kan lave dem billigt ?
Vi snakker en førstegangs ordre på små 2-300 flasker alt efter prisen, og ordre derefter ligger på 100-500 alt efter hvordan det kommer til at gå :)

Med venlig hilsen
Christian H

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 21:30

Med de små mængder du skal bruge vel det nok være mere fordelagtigt at finde en producent i DK, der findes en del keramiske værksteder på bl.a Bornholm.  i linket kan du finde en del pottemagere.  

Skal flaskerne bruges til fødevare?

http://www.danskepottemagere.dk/medlemsliste.asp 

Det du kalder lak hedder glasur. når glasur påføres taler man om en glasering.  Det du søger er en uglaseret flaske.  

Alternativt prøv i Europa, England har en land tradition for lertøj.  

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 21:37

Hej Ravn

Takker :) 

flasken er 160mm høj og Ø90 i bunden :) ca 4mm gods :) så det er ikke fordi det er helt småt. og rammer vi rigtigt på markedet er det jo mange tusinde flasker vi skal bruge, så det skal helst være et sted der med forholdsvis kort interval kan levere :) 

Vi frygter bare at de danske bliver for dyre, og selvom vi gerne ville holde det i landet, er +50,- pr styk for dyrt i længden :S Men jeg vil da helt sikkert gøre et forsøg :)

Med venlig hilsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:42

Christian:
så det skal helst være et sted der med forholdsvis kort interval kan levere :) 

Så glem alt om Kina, bare sejltiden er 30-40 dage. 

Prøv at søg i England  se om ikke i kan finde nogle der har en automatisk production  søg evt i www.kompass.com   

Earthenware eller pottery vil være gode sødeord.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 21:53

Ja sejltiden er vi skam bevidste om :) men dem vi har snakket med i Danmark mente at forme til den slags ville løbe op i +150.000,- hvor Kina på en eller anden underlig måde kunne på 1½mdr levere +500 færdige flasker i forme til $200 i alt :) det giver ikke rigtig mening at de danske skal være så latterligt svine dyre :/ jeg er godt klar over der er lidt arbejde i det, meeeeen.. derudover mente de at det tager ca en dag pr styk i DK, dvs 10 forme er 10 om dagen, og skal vi så vente 50 dage, kan det godt være leveringstiden er lille, men kan de både lave og producere på samme tid, bare til en brøkdel af prisen er kina jo stadig vejen frem :)

Ved dog ikke lige med england, priser og fragt, men det er da også helt sikkert noget vi vil undersøge :)

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 22:51

Før du beslutter dig, skulle du ofre de 200$ for at se hvad din kinesiske leverandør så reelt leverer.

Jeg er overbevist om, at du vil blive overrasket.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 22:57

Hvem dælen er det lige du har talt med i Danmark ? formene koster da ikke 150.000 DKK. at lave. 

Du svarede aldrig på om flaskerne skal bruges til fødevare ? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:07
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Skrevet kl. 23:07

bkonig : Ja tanken har været der, men han ændre udtalelser konstant.. $200 for at få sendt to flasker er ALT for dyrt.. så skriver han at det bliver meget billigere jo mere man har (det var DHL levering)
Jeg spurgte han så hvad prisen endte på hvis vi nu skulle ha 500 flasker.. den ville så havne på $60 og 38 dages levering via havet.. så ender de i en havn der ligeså godt kan være Esbjerg som København uden mulighed for at hente dem.. Skrev så til ham at han i forrige mail havde sagt det blev meget billigere jo mere der var, og dertil svarede han at DHL var altid dyrt.. ja godaw makker, det er sgu dig selv der ævler om DHL konstant.. linkede så en side til ham hvor DHL skrev at det kostede ca $6/kg i fragt til Danmark, og det passede ikke sagde han, og han gad ikke undersøge det..

vi skal betale $200 for en form, $200 i fragt og alt skal betales via WesternUnion.. bare de to sidste ting gør jo at mine alarmklokker ringer.. 1: $200 i fragt passer ingen steder når du kan få sendt 5-6kg med DHL for $50 normalt.. 2: WesternUnion ? Et institut hvor du skriver navnet på personen der skal hente dem og du absolut INGEN sikkerhed har ? argh.. er de så stort et firma som de vil have det til at lyde som, har de også en betalingsmulighed via Alibaba eller Paypal de kan benytte sig af skulle jeg mene :) 

Ravn: Nej det er jeg også noget nær 99.9% sikker på de ikke gør, men det mente skinken jeg skrev med altså.. hun havde selvfølgelig også dødsdømt det på forhånd, og da jeg så pænt skrev til hende at vi ikke var interesseret var jeg bare en sur stodder med dårlig attitude der nok aldrig kom videre.. jamen tak for snakken ellers :) så hende stoppede jeg med at svare der :) 
Nej det er ikke til fødevare :) 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:38

Fragten er dyr, fordi det dels skal pakkes ekstra meget ind - og dels skal sendes som skrøbeligt gods. 

Du har fundet leverandøren via alibaba, hvor du har ufattelig mange forsikringsmuligheder - benyt én af dem! I finder INGEN som kan producere noget 100% ens hver gang. Der vil altid være usikkerheder forbundet med fremstillingsprocedurer, hvorfor man altid arbejder med tolerancer ift. normalfordeling. Jo mere stabilitet man ønsker, des dyrere er produktionen at forestå.

Det lyder dog umiddelbart heller ikke som om, at I har videre indsigt i produktion eller indkøb.. De færreste producenter vil smide særlig meget i hænderne, fordi tre gutter kommer forbi og tilbyder at de kan købe nogle enkelte vareprøver af en ny art, som kræver en del ressourcer og sætte igang. Alligevel ønsket om små indkøb og lave priser er meget optimistisk, sorry to say. 

I jeres tilfælde ville jeg droppe Kina - Det virker som om, at I har set jer blinde på landet. Kig istedet evt. mod Europa. I finder meget info her: http://cerameunie.eu

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)