Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fitness for kvinder go/no go

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Smile

Jeg er uddannet kostvejleder og personlig træner, og jeg har selv været indenfor sundhedsverden/fitnessverden i mange år. Jeg har en iværksætter drøm, hvorfor jeg skriver et indlæg herinde, da jeg har brug for inputs. Mine tanker er store og mange, men fører altid et sted hen -> Et fedt, trygt, vejledende og drivende fitness center, dog kun for kvinder.

Målgruppen skal være kvinder på alle aldre, endvidere skal der være plads til at man som tørklæde bærende kvinde/pige kan træne frit (uden tørklæde). Jeg tænker kvalitet, mulighed for meget vejledning, tæt rådgivning, støtte - og så skal der være en god atmosfære, gode forhold og man skal som kvinde føle sig tilpas. Træningscenteret skal ligge i Odense, hvor der allerede ligger tre centre, men ingen af dem tilbyder det, som jeg selv gerne vil have i et Fitness Center. Der skal være stor mulighed for at styrketræne, - endvidere skal man kunne køre forløb, hvor man føler, at man bliver støttet og hørt i forhold til ens endegyldige mål. 

Hvad tænker I? Er det realistisk? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tør ikke svare på, om det kan anses for at være diskrimination at lave et fitness center for kvinder - men det skal selvfølgelig afklares, da du jo ikke har råd til at bygge din business op på det for at blive lukket ned af lovgivningen.

Jeg mener dog, at vi her i Silkeborg har et fitness center kun for kvinder (det siger dog ikke nødvendigvis noget om, hvorvidt det er lovligt, men prøv at undersøg det, for så kan du måske have sparring med det center). Personligt tror jeg på ideen med et rent kvinde fitnesscenter - dog tror jeg uanset at konkurrencen på fitness området er hård.

Tilmeldt 8. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde slet ikke reflekteret over det med hensyn til lovgivningen, da jeg som udgangspunkt anser det værende lovligt, da der allerede eksisterer tre centre i Odense, hvor der kun er kvinder, som må benytte det. Men jeg vil lige læse op på det - og jeg er enig. Jeg tror også, at konkurrencen er hård, derfor vil jeg gerne skabe noget unikt. Men vi må se.. Tusinde tak for dit input 

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Synes helt klart det lyder til at være en god ide :) Yes

http://www.butterflywomen.dk Har også det koncept :-)

Et forslag vil være at have personlig kontakt med kunderne og sammen arbejde imod målet, hvor man som personlig træner ser hvor meget fremskridt der er og hvor meget man mangler osv. Smile

Helt klart GO ! 

PS er selv Muslim med tørklæde :))

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Fitness branchen er på vej op af i vækst og der er mange studier fra USA der viser at den ikke gå ned af forløbelig. Men hvad angår Fitness center for kun kvinder, så tror jeg det er en branche der er alt for lille i danmark. Har kendskab til et par stykker i vejle/århus som har kæmpet med at få det sat godt igang, men måtte opgive... Det er simpelthen alt for "amerikanske til danmark" 

Det som du skal sattes på, er bootcamps for kvinder! Dette kræver mindre plads og mindre investering! Derudover skal du også kun selv være i centeret når du har kunder og skal derved ikke bemande centeret fra 6-21. Derudover, så er det en god kombi sammen med personlig træning. 

Har selv været i branchen i 4-5 år og de sidste 2 år som selvstændig træner og skrevet mange universet opgaver omkring fitness branchen i danmark. Studere til daglig Sport Mangement.

Dette var mit syn på sagen, men kom med et nyt fedt koncept og du kan selvfølgelig vende om på alt! Bare ikke gør som din modstander "butterflywomen" :) 

Held og lykke!  

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)