Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsskadeforsikring og priser

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Er kommet frem til følgende faste omkostninger det første år ved etablering af vores iværksætterselskab som indtil videre vil være en rent eksport selskab af fødevare.

Stiftelses gebyr : 670,-

AES Forsikring : 281,-

Oprettelses gebyr i banken for en erhvervskonto: 750,-

Men vi er noget i tvivl om hvad en Arbejdsskadesforsikring for mig og min ægtefælle vil koste, kan ikke hitte ud af hvilken branchekode selskabet vil høre inden under.

Selskabet vil eksporter fødevare, men lageret, pakning og forsendelse vil blive udført af en andet selskab og det er derfor ikke os som står for håndteringen af selve varerne.

Vi tror vi høre inden under ”Detailhandel med dagligvarer via internet [47.91.11]” men er usikker.

Altså siden vi ikke håndtere det fysiske lager vil vi tror at det ikke kan være så dyrt da det jo er rent kontor arbejde vi faktisk kommer til at lave.

Er der nogen som har en ide om hvad sådan en forsikring ligger i pris for mig og min ægtefælle?, IF forsikring snakkede om 4-5000,- per år som start pris, men det lyder voldsomt for det arbejde der vil blive udført.

Og er der noget som vi har glemt at vi også rent lovmæssigt er forpligtet til at købe?

Mvh

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

lovpligtig arbejdsskade - kontor arbejde - vil jeg tro lægger sig mellem 1500 og 2000 per person fuldtid/år det er standarden man normalt kan forhandle sig frem til, så lidt under det IF siger for 2 - se evt lidt om faste omk. ved henholdsvis selskab og virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

Overvej mere konkrete IVS viden i min Ebog IVS som link med stiftelse huskerlister skat moms osv hvis det er jeres første IVS - og jeg går ud fra I har gennemtænkt at det skal være i selskabsform i det hele taget og ikke personlig (at I har en eller anden risiko) og at IVS er det I vil og ikke ApS - for så er det ellers http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html 

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Tak, det lyder som om jeg skal forvente forsikringen i den pris.

Har nu hørt at prisen kan være billigere hvis man kun arbejder f.eks. 10 timer om ugen (deltid og ikke fuldtid) i virksomheden er det rigtigt?

Har også læst på https://indberet.virk.dk/sites/default/files/atp-satser_2016_-_privat_virksomhed.pdf

at hvis en lønmodtager arbejder under 39 timer om måneden er ATP bidraget 0 hvis lønmodtageren er månedslønnet, det vil sige at jeg skal indberette 0,- til ATP hver måned på lønsedlen?

Har fundet https://indberet.virk.dk/samlet-betaling/betaling/bidragssatser

Som fortæller de bidrag jeg skal betale i kvartalet per medarbejder.

Når jeg regner alle de offentlige bidrag jeg skal betale ud per måned så ligger vi i størrelsesordningen 439,- per medarbejder (minus arbejdsskadesforsikring), det er jo ikke galt for et nystartet selskab.

Mvh

Morteb

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

morten_hn:
Har nu hørt at prisen kan være billigere hvis man kun arbejder f.eks. 10 timer om ugen (deltid og ikke fuldtid) i virksomheden er det rigtigt?
ja helt korrekt - Jeg har et selskab med 1050 kr om året i arbejdsskadeforsikring  - deltid 15 timer om året angivet - kun regnskab - men længere ned harJEGF ikke kunnet mase dem Big Smile

vh JOhn Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det du har lyder stadigvæk billigt i forhold til de priser jeg fik oplyst før.

Men har lige fået et arbejdsskadeforsikring tilbud ind af døren på 515 kr. per år for 2 personer på deltid (ca. 7 timer om ugen per ansat)

Mvh

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

morten_hn:

Men har lige fået et arbejdsskadeforsikring tilbud ind af døren på 515 kr. per år for 2 personer på deltid (ca. 7 timer om ugen per ansat)

Mvh

Morten

lyder da også billigt - men jo ialt 14 timer om ugen og dermed ca 1/3 tid samlet - så ca 1545 for fuld tid som er relativt standard for kontor - bare sjældent man får selskaber med på at dele ned i så små enheder-. Jeg har i lignende tilbud 745 fra Codan - hvem var dit fra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var fra IF Forsikring

Mvh

Morten

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ved godt at dette er et gammelt indlæg, men jeg har selv søgt på priser for den lovpligtige arbejdsskadeforsikring og har nu brugt lidt tid på at indhente tilbud.

Forudsætninger: kontorarbejde på deltid

If: 183kr/år (dog minimum 1000kr/år, så man kan få andre forsikriner med i prisen)
Tryg: 667kr/år
Codan: 730kr/år
Alm. Brand: 1901kr/år
Sønderjysk: 1913kr/år

Fælles for samtlige forsikringsselskaber var at de alle sagde at det KUN var i driftselskabet, at man skulle have den lovpligtige arbejdsskadeforsikring og IKKE i holdingselskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

gode priser hos en del. Helt tosset at forsikringsselskaber ikke ved man skal have det i holding - Det ligger i at direktøren forventes at udføre et arbejde (sikre regnskab og andet) og det kan ikke fravælges og boden er 5000 + det sparede

Man kan få den billigt - nogen gange gratis tilmed - hvis man tegner i drift- for mange selskaber med bare LIDT forstand indser, at man ikke kan skades to steder fuldtids - så mange skriver holding CVR med på policen så begge kan vises dækket - uden ekstra eller for meget lidt ekstra. IKKE at få det - når det i princip er gratis hvis man har drift-  er helt galt Smile

Gennemgået her: http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html

Og citat fra den overordentlig anerkendte jurist i arbejdsskadestyrelsen klare svar da jeg selv spurgte om vi kunne droppe det i holding:

Kære John Hannover
Som du selv skriver, er et IVS og et ApS forpligtet til at have tegnet arbejdsskadeforsikring.
Hvis man er selvstændig og har et selskab i form ApS, IVS, eller A/S betragtes man som ansat af selskabet, og derfor er selskabet efter Arbejdsskadesikringsloven også forpligtet til at have tegnet arbejdsskadeforsikring for ansatte. Direktører betragtes også som ansatte – uanset om selskabet udbetaler løn eller ej, da man lægger til grund, at direktører udfører aktiviteter/opgaver i selskabets interesse. Da holdingselskabet skal have en direktion, skal der således også tegnes lovpligtig arbejdsskadeforsikring i et holding ApS.
Venlig hilsen
Astrid Alsing,

Arbejdsskadestyrelsen

og fra deres hjemmeside- som klart siger ALLE
Ejere af aktieselskaber A/S,  iværksætterselskab (IVS) og anpartsselskaber ApS er ikke selvstændige i arbejdsskadesikringslovens forstand. Selskabet er en selvstændig juridisk person, som skal sikre de personer, der arbejder for selskabet - herunder også ejeren, når denne arbejder for virksomheden. Dette gælder uanset om pågældende er lønmodtager eller får løn ved overførsel at overskud fra virksomheden. Det gælder også uanset om selskabet ikke har et reelt økonomisk overskud.
Hvis ejeren af et A/S, IVS eller ApS udfører arbejde i A/S'et eller ApS'et, IVS'et  vil personen derfor være omfattet af arbejdsskadesikringsloven på samme vilkår som en  almindelig ansat.
Derfor har A/S, IVS  og ApS pligt til at sikre ejeren som de øvrige ansatte mod arbejdsskader ved at oprette en arbejdsskadeforsikring og tilmelde sig Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring (AES).
Det er ikke muligt fravælge arbejdsskadesikringen for ejerne af A/S, IVS  og ApS",  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)