Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Over fakturering fra revisor

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skiftede revisor sidste år da jeg var utilfreds med ham jeg tidligere havde, pga manglende rådgivning og respons på mail/ tlf.

Jeg valgte et mellemstort firma. 

Jeg var til et par møder med deres salgschef og vi fandt ud af at prisen for mig, selvstændig konsulent, ville ligge 6.000 til 10.000 kr om året for regnskab + selvangivelse, virksomhedskatte ordningen. Jeg har lidt udgifter til rejser og IT samt arbejdstøj, altså ret overskueligt.

For at de kunne blive opdateret i forhold til hvad den tidligere revisor havde lavet skulle de bruge lidt tid på dette, hvilket jeg accepterede.

Jeg sagde at jeg ville have der var fuldstændig styr på regnskabet da jeg ville have fred i sjælen i forhold til Skat.

Denne gennemgang kostede 11.400 kr. 

På samme faktura var der 2 andre poster på 8.000 for regnskab og 1.900 for rågivning

Skat ønskede så at gennegå mit regnskab, hvilket foregik hos revisoren.

Skat fandt fejl for 29.000 kr i skat og moms på 2.400 kr.

Regningen fra revisoren for mødet med Skat blev på 14.000 kr

Ud over disse udgifter blev jeg præsenteret for en faktura på 1.700 kr for den kontakt de havde haft med Skat for at sende bilag samt en regning på 4.900 kr for regnskab (igen).

Dette syntes jeg ikke havde særligt meget med fred i sjælen at gøre og tog en samtale med min revisor. Det endte med at han gav rabat på 2.200 kr.

Jeg har på nuværende tidspunkt modtaget faktura på 41.950 kr i 2015.

Jeg spurgte til hvad det ville koste yderligere for at færdig gøre 2015.

Hans sendte tilbud 18.000 kr

Det vil sige de 6-10.000 kr er blevet til 60.000 - 2.200 - gennemgang af forrige år på 11.450 = 46.350 kr

Cirka 5 x mere end aftalt.

Er der en mulighed for at klage over en revisor?

Jeg syntes dette er grådighed ud over alle grænser, at de laver ret betragtelige fejl og jeg bare må bøde for dem. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39

Det er svært at sige kun ud fra det du skriver - for der blev lavet EN aftale først men du blev gjort bekendt med andre opgaver kostede ekstra, gennemgang med gamle revisor + så kom jo skat hvor du også havde revisor med. Havde revisor - den NYE lavet en fejl der gjorde, at skat ville ha skat og moms tilbage eller var det gamle regnskaber?

Har den nye lavet beviselige fejl burde det jo give anledning til noget med prisen - men er det fra gamle revisors materiale sååå selv om de har gennemgået det så kan der godt ha været ting de ikke har villet rode op i (du nævner arbejdstøj f.eks.) - den store forskel ligger jo i skats besøg som jeg ser det - de 46.250 minus skattegennemgang mm

Start med yderligere dialog - og bed om præcis timegennemgang over hvad regningen dækker, det kan give dig lidt bedre indtryk, og er det godkendt/aut revisor, så skal de komme op med det.

Ud fra det, i værste fald - må du til revisorforeningen (klagenævn) men dialog dialog dialog på baggrund af timeopgørelsen først - Som du beskriver det - kan det sagtens lyde som om de har taget i

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Oct 15
Skrevet kl. 17:50

Hej John

Jeg startede i 2014 og det var det første regnskab der blev afleveret.

Vi aftalte netop at der skulle være en gennemgang af det tidligere revisor havde lavet, og det kostede ekstra 11.400 kr hvilket er fuldt ud acceptabelt.

Dialogen har kørt de senetste par dage og vi forhandlede frem og tilbage om den faktura for mødet med Skat. 

Jeg sagde som udganspunkt jeg ville betale 5.000, så gik handlen frem og tilbage 10.000 til 7.500 til 8.500 til 8.000. Derefter blev det til grin

Han kom med et bud på 8.300 og jeg skrev til ham om hans troværdighed ikke var mere værd.

Så mente han jeg var urimelig og ubehagelig, og trak alt tilbage.

Derefter bad jeg om mine bilag og tilhørende papirer der lå hos, og tog kontakt til en anden revisor.

jeg føler de kan tillade sig hvad som helst, inklusivt at levere et ringe stykke arbejde og samtidigt overfakturere.

De ved jo godt hvad der er foregået, det viser denne handlen frem og tilbage tydeligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11

Cookie - John Hannover:
Ud fra det, i værste fald - må du til revisorforeningen (klagenævn) men dialog dialog dialog på baggrund af timeopgørelsen først - Som du beskriver det - kan det sagtens lyde som om de har taget i

Problemet er at der i honorarsager ikke er et egentligt klagenævn. Der gives højest en vejledende udtalelse fra responsumudvalget. Den er revisor ikke pligtig til at følge og så er muligheden reelt som ved alle andre tvister om regninger at lade sagen prøve ved byretten. 

Dum strategi at "smække med døren" så længe der ikke er enighed om honoraret. 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:20

Jesper69:

Jeg sagde at jeg ville have der var fuldstændig styr på regnskabet da jeg ville have fred i sjælen i forhold til Skat.

Denne gennemgang kostede 11.400 kr. 

På samme faktura var der 2 andre poster på 8.000 for regnskab og 1.900 for rågivning

Skat ønskede så at gennegå mit regnskab, hvilket foregik hos revisoren.

Skat fandt fejl for 29.000 kr i skat og moms på 2.400 kr.

Regningen fra revisoren for mødet med Skat blev på 14.000 kr

Ud over disse udgifter blev jeg præsenteret for en faktura på 1.700 kr for den kontakt de havde haft med Skat for at sende bilag samt en regning på 4.900 kr for regnskab (igen).

Dette syntes jeg ikke havde særligt meget med fred i sjælen at gøre og tog en samtale med min revisor. Det endte med at han gav rabat på 2.200 kr.

Vil da mene at de 11400kr for gennemgangen som det mindste skulle refunderes. Det er jo åbenbart meget mangelfuldt lavet siden SKAT finder fejl efterfølgende.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49

Whiskey:

Problemet er at der i honorarsager ikke er et egentligt klagenævn. Der gives højest en vejledende udtalelse fra responsumudvalget. Den er revisor ikke pligtig til at følge og så er muligheden reelt som ved alle andre tvister om regninger at lade sagen prøve ved byretten. 

Dum strategi at "smække med døren" så længe der ikke er enighed om honoraret.

jep - derfor dialog - og desværre er det jo aldrig let for os at forstå alt klart. HAR det med manglende gennemgang af den nye revisor været grund til, at skat kræver penge for året inden - Vi aner det ikke.

Det kan jo ha været en bedømmelse, at det jo ikke var oplagt at man ville blive fældet, og at det ikke var i trådstarters interesse, at den ny revisor gik til skat og pegede på fejlen, som så ville udløse den betaling.

Det er som sådan ikke penge tabt grundet revisor - bare en grim overraskelse - men jo ikke en bod - men en skat man var kommet af med, alt andet lig, lige fra start ved "korrekt" regnskab.

Ofte er noget lidt gråzone - og revisor vælger at mene det er på ret side og godkender (tænker igen arbejdstøj - rejser som nævnt tidl) i forventning om skat også gør. Det er ikke usædvanligt.

Først og fremmest er det altid sådan, at vi kun får historien fra en side. Prøv med dialog - og vent med at smække med noget som helst (hæng dem heller ikke ud ved navn som du gør i anden tråd idag trådstarter  -det gavner ikke dialog - nettet er åbent også for dem hvis de søger på navn)

Så klagenævn og i sidste instans byretten - men der skal du jo være sikker, for ikke at kaste gode penge efter dårlige

(har du ikke betalt kan du jo gøre dem klart hvad du vil betale med begrundelse - og så overlade det til dem at sagsøge dig - med risiko for ekstra omkostninger)

vh John Hannover

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:52

Whiskey:

Wink Ja heldigvis er der fortsat fri prisdannelse og aftaleret i Danmark.

Herunder også foreningsfrihed. Grundloven har da fortsat sikret dette.

Tilmeldt 24. Oct 15
Skrevet kl. 19:23

Tak for råd :)

Mine forventninger til en revisor er øjensynligt alt for høje, når jeg forventer de har samme viden som ham der undersøger fra Skat så de kan rådgive og rette fejl før regnskabet sendes til Skat.

John jeg mener ikke jeg har hængt nogen ud, og har bevidst ikke skrevet navnet her.

Det er så ikke acceptabelt at sige hvis noget er for dyrt, men ok hvis det er billigt?

De kollegaer jeg har, der laver det samme og har samme konstellation, har revisor regninger der varierer fra 5 til 15.000 kr årligt, så de er bare dyre, eller har taget mig godt og grundigt i r....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04

Jesper69:
Mine forventninger til en revisor er øjensynligt alt for høje, når jeg forventer de har samme viden som ham der undersøger fra Skat så de kan rådgive og rette fejl før regnskabet sendes til Skat.
nej det er vil ikke for højt - men jeg har ikke klart her om det var den første revisor - som revisor 2 gennemgik eller revisor 2

Det som jo kan være er, at det ikke er sikkert at det var så oplagt - at det var som jeg skrev - et område, arbejdstøj, rejser - hvor skat kan skønne begge veje. Selve beløbet til skat, ville jo være blevet det samme i alle fald - hvis de havde forhåndsrettet, og selve kontrollen vel indkaldt i alle fald, da skat vel ikke havde regnskabet inden

Med hensyn til om det er ok at sige noget er for dyrt - så skrev du vel bare - hold jer fra xxxxxx - se koster langt over spidsen af en jetjager - som så er slettet af Amino netop fordi man ikke må give navne - men du kan jo se overskift under din profil - og det mener jeg er uklogt da revisor jo også kan læse med - og det gavner ikke dialog og forståelse. Du ville ikke være vild med at de gik i fora med dit firma og skrev - pas på - xxx vil ikke betale.

Du må gøre som du vil - du har ikke andre muligheder end:

• Lad være med at betale - og overlad det til dem at beslutte retssag - evt tilbyd delbetaling så de ved det.
  • Dialog forsat - se om der kan opnås mere enighed - efterfulgt af undersøgelse om revisorklagenævn måske vil udtale noget om at det er for dyrt, kan vel være godt at ha i en evt retstvist - beslut om det er retssag værd med evt ekstra omkostninger
  • eller betal deres faktura og søg anden revisor fremover i alle fald.

Hvor gerne du end vil, at vi/jeg skal sige din revisor er helt galt på den - så kan jeg ikke ud fra kun din side af sagen - Kun hvad jeg har sagt - "det lyder dyrt som du beskriver det - i forhold til hvis de slet ikke har nævnt de omk der kom."

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)