Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af forbrug af varer i Dinero

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et lille problem i Dinero, som jeg håber I kan hjælpe med. 
Jeg vil gerne bogføre indkøbsprisen på de varer, som jeg har solgt i hele 2015, så jeg kan trække det fra som en udgift.
Jeg startede med et varelager 1. jan. 2015 og har løbende købt nye varer hjem og bogført dette som vareforbrug.
Nu har jeg så talt mit lager op 1. jan. 2016, og har fundet differencen, (prisen for det der er solgt), som jeg gerne vil have bogført. 

Jeg har forsøgt at følge nedenstående link, men jeg kan ikke få det til at gå op. 
https://dinero.dk/support/hvordan-handtere-jeg-varelager-og-momsen-hertil/

N
ogle der kan foklare det lidt bedre?

Tak på forhånd!

Mvh. Kristoffer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56

værdien af lageret 31/12-2015 - stk gange indkøbspris UDEN moms - bogføres på konto VAREREGULERING i kredit (minus) i driften og modkonto VARELAGER i status i debet - så vil du se dit resultat gå op

Forudsatte her, at du ikke også havde et lager 31/12-2014 for så er det forskellen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 14:31

Hej John!

Mange tak for svar!
Jeg havde et lager fra 2014, som er flyttet med over i 2015. 
Gør det nogen forskel? 

Mvh. Kristoffer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08

Kristoffer Krüger:

Hej John!

Mange tak for svar!
Jeg havde et lager fra 2014, som er flyttet med over i 2015. 
Gør det nogen forskel? 

Mvh. Kristoffer

hvis du har gjort det korrekt i 2014 - så har du jo i 2014 lavet varelagerregulering - væk fra varekøb og ned til status lager - og så gik dit resultat 2014 op med det beløb. Ellers er dit regnskab og din skat for 2014 forkert

Hvis det ikke var gjort - så skal du har fat i en online bogholder og få det korrigeret, også til skat så det er dig selv der retter, og så kan den person let lave 2015 reguleringen

Hvis du havde lager med i status i 2014 - så er det nu forskellen i lager 1/1-15 (31/12-14) og nu 31/12-2015 der skal bogføres som regulering. Er lager gået op, så kredit varekøb - debet varelager i status med forskellen og er det gået ned, så modsat

Jeg ville finde en online bogholder og få det rettet helt igennem fra 2014 og ændret skat - det er surt at blive taget med en fejl - prøv www.agera.dk og beskriv kort du skal ha rettet lager fra forbrug til status for både 2014 og 2015 og lige gennemgået for evt andre fejl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)