Jeg står ligenu i en situation, hvor jeg har en yderst kvalificeret ansøger til en deltidsstilling i min forretning. Hun har været her på prøve et par dage og har vist sig at være en både sød, imødekommende og dygtig sælger, men nu er hun så dukket op med en frigørelsesattest, som jeg skal underskrive... Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke er glad for det, da det er noget af en stressfaktor at stå med en medarbejder, som i princippet kan smutte når som helst. Det gør det meget vanskeligt at planlægge ferier mv. når jeg ikke ved om hun pludselig kan blive sendt ud i et andet job... Det jeg vil frem til er: Kan jeg som arbejdsgiver ansætte hende på nogle vilkår, der giver mig samme "frihed"? Altså ikke at kunne opsige hende uden varsel, men da hun kommer op på 15-20 timer om ugen, skal jeg fx ansætte hende efter funktionærloven - jeg ville nok foretrække at have hende ansat på timebasis uden at skulle betale løn under sygdom osv. Hun er som sagt alletiders, men jeg har ikke "råd" til at ansætte hende på de her vilkår. Jeg har et lille firma med kun to ansatte, så jeg er temmelig afhængig af stabil arbejdskraft... |
Hejsa..
Hun er sikkert i en fagforening hvor hun skal have suppleret op, og for at hun kan få suppleret op skal hun i teorien tage et fuldtidsarbejde, hvis hun bliver det tilbudt. :(, så hvis du vil slippe for den er der vist ikke andet at gøre end at give hende en fuldtids/deltidsstilling.
Jeg har underskrevet en del af de aftaler, men har også før tvunget fagforeningen til at æde en uges varsel i ansættelses kontrakten.
dbh
Brian