Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura i Prestashop 1.6.0.14

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Da jeg startede med min Prestashop var det 1.5.XX og presta lavede en faktura ved hver ordre og den blev sendt automatisk til kunden.

Jeg fik efter et stykke tid et regnskabsprogram hvor i jeg lavede fakturaerne og sendte til kunden derfra. Presta blev ved at lave en faktura men sendte den bare ikke til kunden.

Jeg opgraderede i Juni 2015 til Prestashop 1.6.0.14 og fik et nyt thema fra Leo themes i samme omgang.

Den sidste Presta faktura som blev lavet inden opdateringen var d. 16/6/2015 med faktura nummer F100636. Efter jeg opdaterede presta er faktura  ikke blevet aktiveret.

Her til 2016 vil jeg starte paa et nyt Regnskabsprogram og har brug for at prestashop igen laver en faktura ved hver ordre og sender den automatisk til kunden naar jeg sætter deres ordre til "shipped"

Saa for at lave en kort historie lang ;-) , hvad vil der ske naar jeg igen aktivere Faktura i prestashop  med alle de ordre fra den 17/6/2015 og frem ?
Vil de blive tildelt en faktura eller er det kun de ordre fra nu af hvor jeg aktivere faktura igen som vil blive tildelt en faktura ? Hvis de ordre fra 17/6/15 for en faktura vil de forhaabentlig ikke blive sendt til kunderne, selvom orderne er sat til "shipped" ?

Jeg vil gerne at faktura nummer starter med:
F-00000000326 og frem.. Er det muligt ?

Jeg har forsogt mig med prestashop er ikke ok med det: Jeg for en fejl "invalid invoice number.100636

------------------------------------

Hvordan gør jeg for at den faktura som prestashop laver ved hver ordre bliver automatisk sendt til kunden som PDF naar jeg sætter deres ordre til "Shipped" ?

Skal lige siges at jeg kun køre med gæste check out altsaa ingen kunde kontos her.

Tror at det var det for nu,
Takker
mvh
Anders

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 14:18

Hej Anders

Hvis du aktivere fakturaer igen vil de ikke blive sendt ud til kunder der lavede en ordre imens fakturaer var deaktiveret.

Anders S:
Vil de blive tildelt en faktura eller er det kun de ordre fra nu af hvor jeg aktivere faktura igen som vil blive tildelt en faktura ?

Ja.

Anders S:
Jeg vil gerne at faktura nummer starter med:
F-00000000326 og frem.. Er det muligt ?

Ja. Deraf skal din "Invoice prefix" være F-00000000 og dit "Invoice number" skal være 326.

(Efter du har ændret det så prøv, at lave en testordre for at sikre at prefiksen er korrekt).

Anders S:
Hvordan gør jeg for at den faktura som prestashop laver ved hver ordre bliver automatisk sendt til kunden som PDF naar jeg sætter deres ordre til "Shipped" ?

Det gør du ved at gå ind under Ordre > Statusser. Vælg statussen "Shipped" og tryk rediger.

Kryds denne linje af "Attach invoice PDF to email." og tryk Gem (screenshot: http://prntscr.com/9judzg)

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 14:22

Hej

Super mange tak, jeg prover

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 20:51

Hej

saa fik jeg provet det med fejlen kommer stadig: Invalid invoice number.100636)

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 21:50

Ok - det er fordi faktura 326 vist allerede er et eksisterende fakturanummer, uanset prefiks skal det næste fakturanummer være over 100637. 

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 13:20

ok tak

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)