Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cult ejer dømt i Højesteret - hvad fældede ham?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

http://finans.dk/live/privatokonomi/ECE8319234/Kendt-direkt%C3%B8r-f%C3%A5r-skattesm%C3%A6k-i-millionklassen-Afsl%C3%B8ret-af-el-regning/?ctxref=ext

Kan du ud fra artiklen afgøre, hvorfor Cult ejeren blev dømt?

Man må gerne have sommerhus i Danmark. Udgangspunktet i den dømtes situation, som den er beskrevet, er, at han må opholde sig op til halvdelen af året i Danmark, så længe der er tale om ferie.

Hvor meget må han arbejde? Efter Kinnoch sagen ændrede Skat praksis og udsendte et styresignal om, at man må arbejde op til 10 dage om året. Men det gælder kun i den situation, hvor man har kone, børn og helårsbolig i Danmark. Som jeg forstår den dømtes situation, er det ikke tilfældet her. Han må derfor forventes lovligt at kunne arbejde væsentligt mere.

Et eksempel kan være Lars Seier Christensen. Han må formodes at arbejde i Danmark væsentligt mere end 10 dage og helt lovligt, da han og hans familie bor i Schweiz.

Er der nogen, der ved, hvor meget man må arbejde i Danmark, når man ikke har helårsbolig/familie i Danmark?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:46

Maverick26:

http://finans.dk/live/privatokonomi/ECE8319234/Kendt-direkt%C3%B8r-f%C3%A5r-skattesm%C3%A6k-i-millionklassen-Afsl%C3%B8ret-af-el-regning/?ctxref=ext

Man må gerne have sommerhus i Danmark. Udgangspunktet i den dømtes situation, som den er beskrevet, er, at han må opholde sig op til halvdelen af året i Danmark, så længe der er tale om ferie.

Hvor meget må han arbejde? Efter Kinnoch sagen ændrede Skat praksis og udsendte et styresignal om, at man må arbejde op til 10 dage om året. Men det gælder kun i den situation, hvor man har kone, børn og helårsbolig i Danmark. Som jeg forstår den dømtes situation, er det ikke tilfældet her. Han må derfor forventes lovligt at kunne arbejde væsentligt mere.

Et eksempel kan være Lars Seier Christensen. Han må formodes at arbejde i Danmark væsentligt mere end 10 dage og helt lovligt, da han og hans familie bor i Schweiz.

Er der nogen, der ved, hvor meget man må arbejde i Danmark, når man ikke har helårsbolig/familie i Danmark?

Det ved SKAT.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 12:31

Maverick26:

Uden at have nøjere kendskab til sagen, så læste jeg et sted, det var elregningen der var afgørende? Igen jeg dømmer ikke for jeg kender ikke detaljerne.

Maverick26:

Der skal man nok som nævnes i tråden kontakte SKAT og få det på skrift. Men den anden vej bo i DK og arbejde i andet land for at blive beskattet der, har været 183 dage. Ved ikke lige om den stadig holder.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo typer som ham, der ødelægger det for andre.

Vil gerne nyde, men ikke yde.. føj

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:49

Pythonrap:

Uden at have nøjere kendskab til sagen, så læste jeg et sted, det var elregningen der var afgørende? Igen jeg dømmer ikke for jeg kender ikke detaljerne.

Der skal man nok som nævnes i tråden kontakte SKAT og få det på skrift. Men den anden vej bo i DK og arbejde i andet land for at blive beskattet der, har været 183 dage. Ved ikke lige om den stadig holder.

I givet fald må det have været en gigantisk elregning, for alt andet lige skal elregningen bevise, at han har befundet sig i sommerhuset i mere end seks måneder pr. løbende 12 måneder. Jeg tænker, at det må været noget andet. Jeg må prøve at få fat i højesteretsdommen, for det fremgår ikke af de artikler, der er skrevet om dommen.

Det klassiske svar, at man jo bare kan kontakte Skat er nemmere sagt end gjort. Et bindende svar skal, som jeg er orienteret, formuleres som et ja eller et nej spørgsmål. Så I givet fald skal spørgsmålet formuleres som 150 spørgsmål i stil med: "Må jeg arbejde i 10 dage? Må jeg arbejde i 11 dage? Må jeg arbejde i 12 dage? Må jeg arbejde i 13 dage? ... Med den risiko, at Skat bliver vred. Og er der noget, man ikke ønsker med de midler og sanktionsmuligheder Skat er udstyret med, og med en uhyre tvetydig og uklar lovgivning og retspraksis, hvor selv statsministere med simple skatteforhold tydeligvis ikke ved, hvad der er rigtigt og forkert, så er det at tirre Skat og vække uhyret. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 15:03

Maverick26:
I givet fald må det have været en gigantisk elregning, for alt andet lige skal elregningen bevise, at han har befundet sig i sommerhuset i mere end seks måneder pr. løbende 12 måneder.

Som jeg skrev tidligere, jeg kender ikke detaljerne, men:

"Desuden har Skat undret sig over et højt elforbrug i sommerhuset. Dette har Cult-direktøren forsøgt at forklare med, at de tre år var meget kolde, hvilket dog ikke rimer med Skats opfattelse af vejret". Citat fra en af de kulørte aviser.

Dem der ønsker at "snyde", skal således være oppe på tæerne hele tiden, ellers .....

Der har jo været andre sager: fotomodellen, golfspilleren. Alt blev gennemgået til mindste detalje.

Men jeg jo godt se, at det der gælder for den ene, gælder måske ikke for den anden. Reglerne bliver jo gradbøjet som det lige passer, eller hvad?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)