Mikkel Mikjær Christensen:
Problemet er her, at
programmører oftest ikke har forstået ordet invest.
Næh nej lille ven ... problemet er at du ikke har forstået udbud og efterspørgel ... Hvorfor skulle jeg arbejde gratis for dig når jeg kan kan få nærmest alt det betalte arbejde jeg vil? ... ja det mener du jo at jeg skal fordi lige præcis din ide skal gøre dig (og mig) til millionærer ... problemet er bare at hvis man har været programmør i 5 minutter, så har man prøvet de første 10 projekter hvor "vi bliver millionære lige om lidt" ...
Det er nu ret nemt, dig og din makker tager en taxa-kørekort, eller finder et lign. ufaglært job, jeg har også set eksempler på folk der tager konsulent arbejde. Så indretter dig og din makker jer således at i kan undvære 20.000kr/mdr, de 20.000kr/mdr + 33% af firmaet er den gullerod du nu kan tilbyde din udvikler.
Hvis ikke du som minimum er villig til det, så får du ikke nogle af de dygtig programmører med på vognen :-)
Kom lige ned fra din føler, brormand. Jeg er voksen, så undgå at tale ned til mig. Din IK bør vide bedre, siden du har fået forvildet dig ind på en side, der deles intelligens på. Og jeg har fint forstået. Har før drevet forretning. Jeg taler ikke på alles vegne, derfor brug af ordet 'ofte', beklager forvirringen dette måtte medføre.
- Kan snildt se hvad du mener, du er bare nødt til at forstå, at ikke alle tænker som dig. Der ligger ting til grunde for mine udtalelser, du kunne jo spørge ind til det. Lad mig uddybe med dette 'real life' eksempel:
Jeg søgte på facebookgruppen efter en programmør, det første jeg fik smidt i hovedet var, at 'vi har ikke lært at programmere, for at arbejde gratis' - jeg forstår. Det mange programmøre dog ikke forstår er, at vi løber en ligeså stor risiko. Man skal vælge sine kampe med omhu, da der kan være et tab, men slet ikke at gide at lytte, fordi man har været aktiv på www.nemprogrammering.dk i 2 måneder, er useriøst. Hvorfor skulle jeg, hvis jeg vælger at betale, finde en selvlært, fremfor et bureau der har deres del af erfaringen fra 700 andre projekter? Man vælger at indgå et samarbejde på lige vilkår, så at værdisætte sig selv med dem fra ITU, når man bare er hobbyprogrammør er et problem. Sorry mit lille vredesudbrud, måtte bare vende den sande side af din glorie frontalt.
Ufaglært? Du aner jo absolut intet om vores kompetencer. Håber du lærte mere af mit indlæg, end jeg gjorde af dit. Du er da for hurtig på aftrækeren, uden at have en fjern anelse om hvad du egentligt skriver. God dag :-)