Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for kosmetik HJÆLP

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne igang med at producere mit eget kosmetik produkt (Bodyscrubs hovedsageligt) Alt i scubben er organisk (Fx vand, sukker, olie osv.)

Jeg har rimelig godt styr på hvilke regler der er for hvilke informationer der skal stå på selve indpakningen. MEN jeg er i tvivl om det er lovligt at producere hjemme, mens virksomheden er lille eller man skal have en aftale med en producent?

Jeg er også i tvivl om produktet skal godkendes nogen steder eller om jeg bare kan producere og sælge som var det et stykke tøj? 

Håber nogen der ude kan hjælpe!

Med venlig hilsen 

Kristoffer 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 17:12

Kristoffer K. Thomsen:
Jeg er også i tvivl om produktet skal godkende

Det er faktisk ikke lige til at svare på, for det kommer an på rigtigt mange forhold.  Så længe du overholder miljøregler og arbejdsmiljøregler samt evt. bandregler er der ingen problemer i at lave en hjemmeproduktion.

Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:15

Jeg har læst en del op på det og alle regler skulle gerne være overholdt. 

Er det noget du har erfaring med eller er det noget du tror? Vil helst være på den sikre side :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 17:26

Som nævnt kommer det jo helt an på de specifikke opgaver du skal lave, Så man må kende de specifikke opgave før der kan svare kvalificeret. I øvrigt vil det også afhænge af hvor store mængder du forarbejde pr. batch.

Jo jeg har lidt erfaring. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)