Jeg har udviklet et undervisningsspil til eget brug som konsulent, til brug på mine åbne kurser og sælger det også via min hjemmeside. Desværre har en konkurrent valgt, at anvende spillet i deres egne kurser - både åbne og lukkede (interne) kurser.
Situationen er den af - Det fremgår af hjemmesiden og spillets vejledning, at det kun må anvendes til internt brug. Ikke til ekstern undervisning. - De anvender et billede på deres hjemmeside, som de har hugget på vores side.- De har købt spillet som privatisk (sikkert en medarbejder) - så de har godt været klar over ulovlighederne. - Jeg har sporet deres brug af spillet helt tilbage til 2009.
Hvor meget kan man kræve i "kompensation for brug på rettigheder"? Bør jeg tage fat i en advokat? Eller skal jeg selv kontakte dem for et forlig.
Umildbart vil jeg også anbefale, at du finder en advokat med speciale i ophavsret. For sagen lyder så kompleks, at den ikke vil egne sig som småsag, som jeg ellers ville kunne have kørt via Not Allowed, ligesom beløbet for krænkelsen også lyder til at overstige de 50.000 kr, som sådan en sag maks må have af værdi.
Jeg kender flere advokater, som du evt kan tage fat i, så smid en mail eller en PB, hvis du mangler en med speciale indenfor området :)