Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri telefon - kan man afmelde det når telefonen er betalt ud?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst mig frem til, at jeg skal lægge 2600,- ekstra oven i mit årsregnskab (med fare for at jeg formulere mig forkert her - men det er forstået)

Lad os sige, at jeg skal betale 300 pr. md. for afdragene på telefonen og så inkl. abonnement. Så kan det fint betale sig de første to år, men derefter er det da en dårlig deal, hvis jeg skal beskattes af 2600,- om året, når telefonen er betalt ud?

Så kan fri telefon herefter afmeldes? Hvis man f.eks. flytter den over i sit private navn i stedet for firmaets?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej den går ikke. Du skal så bevise telefonen er overtaget også - og der skal du regne med ganske høj markedspris inkl. moms. Det har intet at gøre med udbetalt  - eller afskrevet

Alternativt kun hvis den går i stykker, men så skal det dokumenteres den er destrueret  ellers er det for helt telefonens livstid skat af fri telefon. Husk at du også kun har fradrag for del af momsen da du altid forventes at bruge den x% privat (skat godkender som standard 50/50 men du skal bare bruge den konkrete procent)

Se fri telefon her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html  og lav regnestykket ud fra - f.eks. 5 år mindst - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Det er jo på ingen måde fordi jeg tænker i snyd - eller noget der kommer i nærheden af! Jeg synes bare at det er utroligt, at det kun kan betale sig at købe den i mit private navn. Jeg bruger min telefon 80 % firma 20 % privat. Den nuværende har jeg heller aldrig blandet ind i mit firma. Og så begrebet "fri telefon" altså?? Not so much... Ikke i mit tilfælde i hvert fald.

Lidt andet spørgsmål: Jeg har heller ikke haft min computer indblandet i firmaets regnskab. Internet får vi betalt af min mands arbejde (jeg arbejder hjemmefra) men den her maskine kan næsten heller ikke mere (hvorfor sker det lige samtidig? Telefon og pc giver op?! Æv..) Nå men hvad siger reglerne sådan lige kort på computer-området så? Ved du John/en anden det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Nej den går ikke. Du skal så bevise telefonen er overtaget også - og der skal du regne med ganske høj markedspris inkl. moms. Det har intet at gøre med udbetalt  - eller afskrevet

Man kan vel altid frasige sig fri telefon og dermed kun bruge den til erhverv. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Nej den går ikke. Du skal så bevise telefonen er overtaget også - og der skal du regne med ganske høj markedspris inkl. moms. Det har intet at gøre med udbetalt  - eller afskrevet

Man kan vel altid frasige sig fri telefon og dermed kun bruge den til erhverv. 

nej det vil jeg ikke mene er korrekt. Hvis man har en arbejdsgivertelefon med hjem - så uanset hvad - sættes man i skat af fri telefon - det er selve rådigheden og ikke noget man kan frasige sig 

Skats tekst: 

Har du fri telefon til rådighed hele året, skal du skrive 2.600 kroner for 2015 og 2.700 kroner for 2016 i rubrik 462 på din selvangivelse i TastSelv .
I din virksomheds skatteregnskab skal du trække 2.600 kroner 2015 eller 2.700 kr for 2016 fra telefonudgiften. Skal du både betale skat af telefon og internet, skal du kun trække samlet 2.600 kroner/2.700 kr fra.
Du bliver beskattet af fri telefon, hvis du blot én gang tager din arbejdsmobiltelefon med hjem eller hvis du driver din virksomhed fra din private bolig.
Jeg vil derfor fastholde - at hvis du køber en telefon med selskabet som betaler - så har du fri telefon indtil den er solgt videre eller dokumenteret gået i stykker
Du kan ikke, som jeg fatter trådstarter  Købe telefon for firmaets penge med fradrag - lade den betale via abonnement på ET år, og derefter selv betale abonnementet og slippe for fri telefon, for telefonen er "afbetalt" afskrevet
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med dig for så vidt angår situationen, hvor der drives virksomhed for egen bolig.

Drives der virksomhed uden for hjemmet så kan du slippe for beskatningen ved at lade den ligge på virksomhedens adresse. Egentlig en lidt pudsig betragtning for SKAT kan ikke umiddelbart kontrollere hvor den er anvendt....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Jeg er enig med dig for så vidt angår situationen, hvor der drives virksomhed for egen bolig.
og det er vist der trådstarter er som jeg fatter det. Er telefonen i hjemmet, så er der skat af fri telefon uanset hvad.

Er det en telefon man kan lade ligge på arbejdsplads eksternt og aldrig have hjem, så kan man naturligvis blive fri. Jeg kontrol gælder jo mange ting - kørsel, computer, printerpapir osv - ikke så let - Nok en vis grad af forventning om ærlighed. Har man haft telefonen som firmabetalt med skat af fri tlf og så afmelder og f.eks. ikke kan vise at ha en mobil privat - sååå kunne der nok ligge en formodning om, at man nok bruger firmamobilen hjemme Big Smile

I alle fald, i hjemmet, ikke mulighed for at undgå skatten hvis firmaet har købt telefonen, uanset den måtte være færdigbetalt og abonnement overtages privat  - uden man så køber telefonen eller sælger den ud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)