Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indberetning af moms.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Du skal kontakte dem der sendt dig fakturaen og bede dem om at lave den om. Men henvisninger til dit cvr.nr. DK xx xx xx xx, som de så kan tjekke om det er rigtigt at du har virksomhed i DK.

Det gælder alt udenlandsk indkøb på nettet, så husk at oplyse dit cvr.nr.

/Birthe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I utrolig hjælpsomme herinde mange tak.

Jeg kan ikke få fat på min bogholder p.t

Jeg har nu taget kontakt til min leverandør og vi har fundet frem til at der er sket en fejl.. 

Dengang jeg oprettede mig hos dem, skulle de ha bevis på at jeg er en virksomhed og det sendte jeg så til dem (Oprettelses bevis og alt det der ) 

Så troede selvfølgelig de havde mit VAT-nummer men det havde de så uheldigvis ikke. 

De siger til mig jeg desværre ikke kan få den moms retur som jeg har betalt. 

Så i princippet vil det sige at jeg har købt tøjet ´Privat´ ? Selvom det jo er købt fra firma konto. 

hvis der er en som gider at hjælpe mig hvordan jeg skal indberette det korrekt vil jeg sætte pris på det. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

DanishDreamer:
De siger til mig jeg desværre ikke kan få den moms retur som jeg har betalt. 

Bed dem om at lave en kreditnota (på tysk vist en "gutschrift"). Det har de mulighed for efter den tyske momslov. Det er en mulighed for netop at rette sådanne fejl. Det er ikke et spørgsmål om de kan men om de vil. DU kan sige til din leverandør at det er problematisk for dig, da du heller ikke kan fratrække beløbet i skat.


Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Og husk

Iht. Momsbekendtgørelse 814 § 61, samt Momssystemdirektivet 2006/112/EF Artikel 226, skal

Fuldstændigt firmanavn + selskabsform, adresse

SAMT CVR. NR. fremgå af faktura. Altså: DK xx xx xx xx

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

DanishDreamer:
Jeg kigger lige på min indkøb faktura fra tyskland af, og der står at den moms jeg har betalt er ( 19% - 152.11 euros. ) det er vel bare det der skal indberettes så korrekt?
Du kan ikke trække tysk moms fra - Du skal bede om kredit nota og så en ny til dit moms nr (dk med cvr nummer) på samme dato

Den skal du så indberette som import moms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
SAMT CVR. NR. fremgå af faktura. Altså: DK xx xx xx xx

Nu er det nok § 58 og ikke 61 du mener. På fakturaen er det kun sælger, som skal angive registreringsnummer. For køber er navn og adresse nok.

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at kontakte dem igen, men de tager ikke telefonen længere, så går ud fra at deres kundeservice har fri for idag.

Jeg har dog skrevet en mail nu omkring det at de skal lave en kreditnota.

Men jeg har jo kun idag til at gøre det færdig med indberetningen ellers får jeg jo en bøde. 

Ville det være okay hvis jeg bare skrev 0 i alle de felter? da jeg ikke har solgt noget endnu. 

jeg er godt klar over at jeg ikke så får momsen tilbage. 

Jeg har helt sikkert lært af det her, vil hvertfald gøre tingene i go´ tid fra nu af. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - du snyder jo ikke skat - Du kan så også 0 indberette - det har sin helt egen knap - Jeg er bange for skat system ellers bliver forvirret :)

Får du så en kreditnota - og en ny regning uden moms fra tyskland, på lavere beløb, så tage det med som import moms i næste indberetning,

Ppgiver du at rode med kredit nota, så er selve momsen som momsfradrag tabt og da beløbet er over 50 Euro så må du heller ikke tage det ind som udgift, så den moms skal på en konto som IKKE giver fradrag som udgift til skat i så fald. Kun moms man "æder selv" på under 50 Euro ialt må tages som alm udgift (med mindre din moms var 19% af 159 Euro og ikke 159 Euro - for så er det jo under 50 Euro og kan tages som udgift

Et det 159 Euro ialt i moms - ville jeg  bestemt bede om kreditnota - Gutschrift - 

For at være i tid - ja 0 indberet - no problemos

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Din bogholder burde vide, at DER IKKE SKAL BEREGNES MOMS når der handles fra/til et EU land. Ringet/mailet leverandøren, at det var en fejl at der var beregnet tysk moms, så du kunne have  modtaget en kreditnota på det fulde beløb incl. tysk moms og have fået en ny faktura uden moms,  så du ikke stod i denne situation den 1/12, hvor der skulle indberettes  moms.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)