Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Præsentation af idé til investor/firma - hvordan sikre jeg min idé?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg går med en idé, som jeg godt kunne tænke mig at præsentere for en investor/firma.

Mit spørgsmål er så: kan jeg på nogen måde sikre min idé, inden jeg skal præsentere den til en potientiel investor?
F.eks. hvis jeg præsentere idéen og det ikke er noget de er interesseret i, eller hvis de har interesse i selve idéen, men vi ikke kan blive enige om selve fordelingen af f.eks opgaverne, tiden investoren skal bruge eller ejerandelene i virksomheden. Hvordan sikre jeg så, (hvis det er muligt) at de ikke bare bruger min idé og selv fører den ud i livet?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 20:56

Hejsa Mikkel

Det gør du ikke, og lad være med at spild mental energi på at være nervøs for at de "stjæler" din idé.

Sandheden er at det der kendetegner den gode idé er at den ikke er unik, gode ideer er (næsten) altid videreudvikling på eksisterenede koncepter, i andre nicher, nye kombinationer osv.

Hvis dem du pitcher din idé for er inden for din branche, så har de nok under alle omstændigheder tænkt i den retning allerede, ihvertfald hvis det er en god idé, og så er det de køber ind på dit team og dit engagement. Er de ikke indenfor din branche, så er de "bagud på point" allerede fra start og så køber de også ind på dit branche kendskab.

Lad for alt i verden være med at komme løbende med krav om underskrivelse på NDA osv, så bliver bare hældt ud af døren igen.

Er din idé god, og bliver den først ud i liver, og får du succes, så kan du være sikker på at den bliver kopieret, og i virkelighedens verden så vil ikke engang et Patent hjælpe dig her - selv et firma med muskler som Apple har ikke haft succes med at stoppe kinesernes utallige Iphone-kloner.

Så forbered dig grundigt, giv den hele armen og fortæl dem det de gerne vil vide om din idé, og lyt til deres gode råd - det er den måde du får investorer med ombord.

//Morten

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:03

Tak for svaret. Det var virkelig et svar jeg godt kunne bruge til noget! Det vil jeg tage med mig fremover :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)