Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken bank? ...og obligationer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Jeg starter en personlig virksomhed og skal derfor til at oprette et par bank konti. Jeg vil gerne finde en bank med høj rente eller nogle obligationer med et godt afkast. Hvad forslår I?

Der kommer til at lægge flere hundredtusinde kroner - og det har jo lige pludselig en del at sige hvor man placere dem.

 Mvh Ivan Gammelgaard

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

www.northernrock.dk har en erhvervsopsparingskonto hvor de tilbyder 5% uden binding. Banken er ikke egnet til andet, altså ikke til generel forretningsbank. Ellers ligger niveauet op til 4½%. Se på http://mybanker.dk/bank/ny_konto/opsparing/

Til opsparing af frie midler kan anbefales en kedelig 2% realkreditobligation med skattefri kursgevinst. Skal du have mere må du over og kigge på erhvervsobligationer eller udenlandsk valuta. Det bliver for kompliceret. Hvis du har en plan for at hive pengene ud af virksomheden igen senere, så kan du evt. opspare under virksomhedsordningen.

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv og google lidt på den ovennævnte bank.

Og husk på at du kun er dækket med 300K af garantifonden.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Det Lars Pedersen hentyder til er risikoen for at NORTHERN ROCK PLC, ENGLAND samt Den britiske centralbank og det britiske finansministerium går konkurs. Hvis det sker uden dækning af indskud er de første 380.000 dog dækket af Financial Services Compensation Scheme og de første 300.000 af Garantifonden for Indskydere og Investorer.
Tilmeldt 2. Dec 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar - så har jeg lidt at arbejde med. Overvejer en Northern Rock konto indtil jeg rammer 300.000 kr grænsen og så en i egen bank til at supplere med...

Fra copenhagen
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker på at tage en forbruger, men vil gerne vide mere om, hvordan og hvad der er involveret, kan du ønsker at læse mere information her.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)