Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af forum software.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder og skal vælge et forum software (engelsk) til min hjemmeside. Efter lidt Google søgning er jeg kommet frem til følgende:

- vBulletin, koster $160.

- yetanotherforum, open source.

- phpbb, open source.

Jeg er meget grøn programmeringsmæssigt og skal derfor ikke selv sætte det op. Derfor ser de 3 umiddelbart ens ud for mig. Serveren kører forventligt på en linux platform.

Mit spørgsmål er så om I har nogle erfaringer med disse forumer, og er det et der kan anbefales frem for de andre?

Hvilke effekt har et forum SEO-mæssigt? Kan de såkaldte webcrawlers finde informationen på disse forumer?

Kan det give en mindre Rank, hvis forumet er ikke er aktivt? Kan det med fordel ventes med et forum til der er mere trafik på siden?

Er det bedst at have forumet som et internt eller internt link, fx www.amino.dk/forum eller www.aminoforum.dk? 

Er der andre forhold der skal overvejes inden der vælges forum? 

På forhånd tak for hjælpen,

/M 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 21:53

PhpBB har netop "frigivet" Version 3 "phpBB 3" som fuldt ud køreklar. Den er super lækker, flere snakker om at, den har overgået Vbulletin i flere ting.

OG stadig helt gratis og nem at rette i - og du har ret til at tilrette så meget du har lyst.

ungdebat.dk  er lige det enste forum jeg kender på dansk der køre med phpBB 3 pt. Det er dog den beta version før den nu helt køreklare version 3.

Så, dumt at, gå ud og give penge for noget software som du kan få gratis og måske bedre.

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 15. Dec 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:03

Uden at være super top pro inden for den slags kan jeg med sikkerhed fortælle dig AT.

Forum virkelig har meget at sige Hvad angår SEO eller kan havde må man vel retter sige.

For et forum der bare køre og der hele tiden har nye indlæg er google drøm og du vil tit få besøg af google spiders ofter og ofter jo mere du har på dit forum.

Hvad angår forum typer så ja. det nok svært. Det ved jeg faktis ikke helt.

Michael K. Jensen 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 22:10

De fleste forums, også her phpbb er ført hen-i-mod SEO venlig programmering.

Supply Chain blæksprutte

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:19

Umiddelbart "kom jeg til" at vælge phpBB. Det har jeg fortrudt lige siden.

Min oplevelse er, at det er ufatteligt omstændeligt at tilføje udvidelser til det. Jeg har selv programmeringsmæssig erfaring, og mener at deres "modulopbygning" er himmelråbende uintelligent. Du skal selv MANUELT rette kode og tilføje/ændre tabeller i databasen for at aktivere et plugin.

At phpBB har fået så stor en brugerskare er mig ubegribeligt.

Det første forumsoftware, jeg prøvede med, var Vanilla. Det fungerer faktisk ret overbevisende, og har alt det lækre AJAX og hvad der hører til. Dertil er det nemt at vedligeholde.

Problemet for mig, var at det var (på daværende tidspunkt) låst til 1 tegntabel - og den var ikke dansk.

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 23:35

Hej

Tak for jeres svar. Jeg fik kigget på  phpbb 3. Det ser rigtig godt ud, men kom til at tænke på om det ikke var bedst at vente på versiom 3.0.1 eller 3.0.2.

Jeg fandt også en hel del omkring emnet på:

http://www.webmasterworld.com/community_building/

/M 

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 23:02

Glem de forums som er gratis. Har brugt phpbb i 2-3 år, som har givet mig en del problemer (hack mm)

Du skal heletiden opdatere til nyere versioner.

Køb Vbulletin + VBseo, så er du en sikker vinder.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:16

Uden at være ekspert, hvad med Joomla! og denne template: http://demo.rockettheme.com/ (forum template er den første, som hedder Populus) 

Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:38

Jeg har I flere år brugt Invision Power Board. Det har jeg været yderst tilfreds med. Det koster ca. det samme som vBulletin.

Blandt de gratis løsninger ville jeg nok kigge på simple machines forum. Glem phpBB.

Check your health and fitness online: www.health-calc.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37

Invision Power Board og vBulletin er nok de 2 største forumudbydere.

Jeg selv har brugt WowBB, det koster $99 og er rigtig godt.
Eneste ulempe er at selve menuerne (altså Profil, Kontrolpanel etc) er på engelsk.

Kan godt være det er blevet ændret i nyere versioner. Ellers er det et rigtig godt stykke forumsoftware!
Og meget nemt at installere.

http://www.wowbb.com

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)