Sagen er at jeg har fået en ide, som jeg selv mener er rigtig god. Det drejer sig om et system der kan forhindre misbrug af kreditkort, også på internettet. Så vil jeg helst ikke sige mere. Jeg henvendte mig til Patent- og Varemærkestyrelsen, og fik dem til at lave en nyhedsundersøgelse. Resultatet var nogle patenter der lignede min ide lidt. Senere har jeg selv fundet et par patenter mere, men jeg mener stadig ideen en unik. Nu skal jeg så gå til at videre. Patent – og Varemærkestyrelsen fortalte mig at det ville koste omkring 50,000 DKR at få en af deres eksperter til at skrive en patentansøgning. Dertil kommer så prisen for at udtage patentet, som er temmelig stor (adskillige 100,000 DKK som jeg forstår det) Jeg har selv en del erfaring i at læse patenter, men at at skrive et selv, er en anden sag. Hvad jeg nu gerne vil spørge om er:
|
Ide > forhindre misbrug af kreditkort, også på internettet
Lad mulighed for paten ligge et øjeblik... Vi kan antage, at du er IT nørd ud over det almindelige - positivt ment. Et er html tags, noget andet er de, vel komplekse koder der er bag ved. Vi antar at MANGE af de måske komplekse koder der er bag ved, AT de er dobbel lagret på din personlige biologiske hardisk. Så skal du bare ytre løs om de 2/3 dele af din ide, som kan skabe interesse om din ide. Den sidste 1/3 HOLDER du for dig selv. Der kan blive mange juridiske aftaler på tryk, der skal skrives under, FØR du fra en hvilken som helt PC vil / kan tilføje lige det der skal til, FOR at din ide virker som den skal.
Det er så nødvendigt, at du er overbevist om, at din ide er så væsenlig forskellig fra andre der har kunnet opnå patent, AT de og andre ikke vil kunne regne den væsentligeste 1/3 del af koden ud. Pris for patent DK, EU og øvrig verden - Det vil løbe op i rigtig mange mio... Juridiske spisfindigheder mv.
Patent og Varemærkestyrelsen
Læs den alm. info om regler mv. > http://startguiden.dkpto.dk > http://www.vidensbanken.com / DK
1 Det er fast arbejde at skrive ansøgning - Gennemlæs info om regler mv. læs, læs, læs...
2 Ved eventuel godkendelse af patent - DER kommer efterfølgende gebyre på
3 Hvis ansøning afvises, får du ikke gebyr retur.
Hvis ansøgning om patent godkendes, ER det med virkning fra den dato ansøning blev indleveret.
7-9-13... Gør dig helt klart. Har du den 1/3 væsenligste viden, som DU mener ingen kan stjæle fra dig? Så mener jeg du kan klare dig uden patent på din ide.
nankai