Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud i enkeltmandsvirksomhed og SU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige oprettet en enkeltmandsvirksomhed samtidig med, at jeg er på SU. Jeg er i tvivl om, hvorvidt det kommer til at påvirke min SU. Jeg ved, at der er et bestemt beløb, som jeg må tjene udover min SU - kan dog ikke lige finde ud af, hvor meget, det er, da alle sider, som jeg klikker mig ind på, leder mig til en 404-side. Så første spørgsmål er; hvor meget må jeg tjene udover min SU? Jeg læser bachelor på Syddansk Universitet, så det er en videregående uddannelse.

Herudover, hvis jeg eksempelvis tjener 10.000,- kr., og køber en MacBook Pro til 8.999,- kr., så er mit overskud 1.001,- kr, som der skal beskattes - har jeg forstået det ret? Altså, vil de resterende 8.999,- kr., som er brugt på en arbejdscomputer, ikke kunne have nogen indvirken på min SU. 

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svaret. Kigger på dine artikler. Man kan jo finde alt på die blog!

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mener det er 11.800 kr i AM indkomst ved siden af SU ved fuldtidsstudie. Og som John skriver, kan et evt restbeløb herover opspares ved brug af VSO. Eller alternativt kan der indbetales op til 51.700 kr på ratepension. Også en ganske fin løsning.

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)