Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af kørebog ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg skal lige høre, indberetning af kørebog, kan jeg gøre det nu eller skal jeg vente til slutningen af året ? 

Det er fordi jeg ikke har mere erhvervsmæssig kørsel i år.

På forhånd tak.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:34

Humledyret:

Hej Alle.

Jeg skal lige høre, indberetning af kørebog, kan jeg gøre det nu eller skal jeg vente til slutningen af året ? 

Det er fordi jeg ikke har mere erhvervsmæssig kørsel i år.

På forhånd tak.

Svaret kommer lidt an på hvilken type virksomhed du har og har udført kørslen for. Eller er du bare ansat?

Personligt ejet virksomhed; der skal indehaver ikke som sådan indberette kørslen men kunne redegøre for den, derudover indregner man værdien af kørslen ved opgørelsen af den skattepligtige indkomst.

Et selskab (A/S, ApS, Ivs); der skal du være ansat og modtage løn for overhovedet at måtte modtage kørepenge, så der ville jeg indberette kørsel samtidig med lønnen!

Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:47

Tak for svar.

Måske brugte jeg mit ordvalg forkert, men hvornår kan jeg indføre/bogføre eller hvad man nu kalder det, min kørebog ?

Det er en enkeltmands virksomhed.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:15

Humledyret:

Tak for svar.

Måske brugte jeg mit ordvalg forkert, men hvornår kan jeg indføre/bogføre eller hvad man nu kalder det, min kørebog ?

Det er en enkeltmands virksomhed.

Hvis ellers din kørebog lever op til kravene (Jeg går ud fra kørebogen er korrekt opdateret) herfor, hvilket er langt det vigtigste, så kan du selv vælge om du bogfører det en gang årligt eller løbende. Du skal bare have det med i det rigtige indkomstår, altså kørsel i 2014 hører til din virksomheds regnskab/skatteopgørelse i 2014.

Nu ved jeg ikke hvilket bogføringssystem du anvender, men der må findes en konto der hedder befordring eller lignende. Modkontoen er sammen med dine hævninger under egenkapitalen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)