Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

QR-kode som lydfil?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan man lave en QR-kode, så den bare åbner en lydfil? Jeg har et par gange scannet en QR-kode, hvor der kom et vidoeklip.

Og hvordan gør man? Jeg har gogglet mig frem til, hvordan man laver en QR-kode, men jeg synes ikke, at man kan vælge hverken videoklip eller audioklip som destination (eller hvad det nu hedder?)

Michael

Ny anmelderrost børnebog for de 5-10-årige: Blåskæg 

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 08:49

Hej Michael,

Ja det kan man godt, du uploader den lydfil du der skal afspilles på en server, herefter laver du QR-koden, så den peger på linket til lydfilen på din server :)

Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Skrevet kl. 08:54

Tak, Kevin.

Min tekniske viden er begrænset, så når du siger MIN server, men har et webhotel og hosting hos One.com og bruger deres 1-click Wordpress løsning, hvordan så?

Michael

Tilmeldt 26. May 14
Fra  KXT Development Skrevet kl. 08:57

Du logger ind igennem kontrolpanelet hos one.com, herefter åbner du filemanageren og uploader den lyd fil du er interesseret i at afspille, et godt filformat at ligge op på serveren er mp3 :)

Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Skrevet kl. 09:01

KevinSj:

Du logger ind igennem kontrolpanelet hos one.com, herefter åbner du filemanageren og uploader den lyd fil du er interesseret i at afspille, et godt filformat at ligge op på serveren er mp3 :)

Altså ligesom når jeg uploader et PDF-dokument til en side på hjemmesiden (det har jeg trods alt fundet ud af...)?

Er det så kun lydfilen, der åbner eller åbner QR-koden bare den side på hjemmesiden, hvorpå lydfilen ligger? Og så skal man selv klikke på lydfilen, for at høre den?

Det skal kun være lydfilen, der åbner, altså starter, hvis man sidder med sin mobiltelefon.

Michael

Tilmeldt 26. May 14
Fra  KXT Development Skrevet kl. 09:12

Ja lige præcis på samme måde som en .pdf fil :)

Det vil så kun være lydfilen der åbner, når man klikker på linket, og så skal man trykke for at afspille filen.

Hvis du gerne vil have den afspiller af sig selv, kan du lave en html fil, med dette i body delen af html filen. 

<audio autoplay>
  <source src="song.mp3" type="audio/mpeg">
</audio>

Herefter vil din lydfil afspilles automatisk, når siden er indlæst.
Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Skrevet kl. 09:18

Hmm. OK. Ville gerne have den til at starte og slutte automatisk. Det må jeg så have hjælp til, det der HTML, du skriver om.

Mange tak for hjælpen. Det var vigtigst for mig at vide, at det rent faktisk kunne lade sig gøre.

Hav en god dag.

Michael

Tilmeldt 26. May 14
Fra  KXT Development Skrevet kl. 11:13

8231.song.html

I tilfælde af at filoverførslen ikke skulle fungerer optimalt, så kan du bruge følgende html kode:

<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<audio autoplay>
<source src="song.mp3" type="audio/mpeg">
</audio>
</body>
</html>

Gem dette som song.html, og link din QR-kode til dette link. Det er vigtigt at du husker at ligge din lydfil i den samme mappe som html filen.

Fra Billum
Tilmeldt 6. Jan 15
Skrevet kl. 13:43

Wow, nu blev det alt for teknisk. Tror bare at jeg tager fat i dig, når jeg engang har noget klar. Vil du smide mig en PB med info?

Michael

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:59

Du kan også bare uploade den igennem WordPress mediebibliotek, og så finde linket på filen derinde. Her kan du også finde det direkte link til den, som du så kan kopiere og smide ind i en QR-generator, så burde det også fungere.

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)