Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreditvurdering af virksomhed, hvorfor? .. og det andet ..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har efterhånden fundet en del interesseret leverandører til min virksomhed.

En af dem nævnte noget med en at de ville lave en kreditvurdering af min virksomhed. Hvad skal det betyde?

Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed.

Så har jeg lige et andet spørgsmål. Bare til forståelsen skyld.

En anden leverandør skriver at de gerne vil være en del af min webshop og at de nok godt kan hjælpe med lagervarer, så jeg har noget at starte på.

Hvad mener de dog med det. det kan godt ske det utrolig dumt spørgsmål, men ja det regnede jeg da også med de ville, når de er klar på et samarbejde :'D ?

De mener da vel ikke gratis? Det kan jeg da slet ikke forstille mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21

Woman328:

1

En af dem nævnte noget med en at de ville lave en kreditvurdering af min virksomhed. Hvad skal det betyde?

Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed.

2

Så har jeg lige et andet spørgsmål. Bare til forståelsen skyld.

En anden leverandør skriver at de gerne vil være en del af min webshop og at de nok godt kan hjælpe med lagervarer, så jeg har noget at starte på.

Hvad mener de dog med det.

1

Det er besværligt at lave kreditvurdering af enkeltmands - det er for at sige det ærligt - ikke muligt uden din nære hjælp - og det vil være lidt usædvanligt. De ved måske ikke du er enkeltmands (ellers skal der årsopgørelser o.l. til)

2

De kan jo ikke være medejere i enkeltmands men de mener måske, at de vil stille varer til rådighed i kommision = de ejer dem - men du må sælge dem til en aftalt pris - Måske beholder de dem på lager og sender når du har solgt dem - google dropshipping - men det vil i alle fald normalt betyde, at de stiller varer til rådighed som du først skal betale når din shop har solgt dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:55

Hej John

tak for svar.

Ville jeg kunne tillade mig og spørge de andre leverandører om de vil indgå samme aftale? :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Woman328:

De undersøger bare om dit firma/du står i RKI. Det er for at se om de kan give dig kredit på varer. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:03

Woman328:

Nu aner vi jo intet om hvad det er for vare du sælger, men u fra det leverandøren skriver virker det som om at der skal lidt mere forhandling til. Jeg formoder ikke at du har set hverken priser eller salgs og leveringsbetingelser fra dem?  Du kan uden problem starte med at spørge dem hvad de vil kunne tilbyde dig.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:24

Nogle leverandører laver en kreditvurdering, det er ihvertfald ikke unormalt indenfor IT. Leverandøren kigger eks. på hvor stor selskabskapitalen er.

Det sker nok typisk når man får kredit, dvs. får varer leveret inden inden betalingsfristen. Leverandøren forsøger at sikre sig mod dårlige betalere.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)