Hvis man antager man har en webshop med et produkt og webshoppen har 2 sprog, og produkt og alt er oversat, vil det så ikke være mest SEO venligt hvis selvsamme produkt vises på 2 forskellige urls afhængig af sproget, f.x. webshop.dk/produkt/produkt-titel webshop.dk/en/product/engelsk-produkt-titel Jeg antager det er tilfældet, altså bedre end samme url kan vise 2 forskellige sprog afhængigt af brugerens valg. Dermed også fungerende sådan at uanset om brugeren f.x. har valgt dansk sprog, så vil den engelske url altid vise engelsk. |
Hej
Det vil altid være en god idé, at skrive i metadata, hvilket sprog der er på siden; f.eks. ved Dansk sprog: <meta http-equiv="content-language" content="da-dk">, og på sider med andet sprog, da anvend meta der beskriver sproget.
Google har desuden for nogle år siden præsenteret hreflang, der skal anvendes når du har samme indhold, dog i forskellige sprog. Hvis du har flere sprogversioner af en webadresse, skal hver sprogside identificere alle sprogversioner, inklusive det anvendte sprog. Hvis dit website f.eks. har indhold på fransk, engelsk og spansk, skal den spanske version indeholde etrel="alternate" hreflang="x"
-link for sig selv og desuden links til de franske og engelske versioner. På samme måde skal den engelske og den franske version hver især indeholde de samme henvisninger til den franske, engelske og spanske version.
Du kan læse mere om dette i Googles retninglinjer.