Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på leje af bil i firma??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg har et filmproduktionsselskab. Vi skal lave en skifilm i foråret og kan leje en minibus af Avis til udstyr og medvirkende i 4 måneder. Bussen vil udelukkende blive brugt til kørsel i forbindelse med filmoptagelser.

Kan jeg indberette den til moms?

Fra Slangerup
Tilmeldt 4. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Jørlunde Regnskab Skrevet kl. 10:14

Hej Anders

Hvis bussen har hvide plader, kan du ikke trække noget moms fra. Hvis bussen har gule plader og vejer over 3 tons, hvilket jeg tænker den gør, så er der fuld fradrag for moms, også når den er lejet.

Venlig hilsen Yvonne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:23

Enig med Yvonne - hvide plader - intet momsfradrag for noget som helst - heller ikke benzin osv

Film produktion - pas på med alle de løse omk - "folkene" der køber kaffe/yankiebar - små frokoster og meget andet - som dels kan være fortæring med kun kvart moms - dels hvis ikke faktiske ansatte - kan være repræsentation med kvart moms OG selve fradrag KVART

Ofte er film folk helt løst tilknyttet og ikke som ansatte og ofte er der meget løse hænder når man keder sig på en location, til at labbe latte i sig og købe købmandsvarer i stor stil osv - og skat er klar over det Stick out tongue

Hvis en del af productionsfolket er arbejdsløse inden - så regn et par G dage med som omk. for dem hvis de går tilbage til arbejdsløshed - vær superomhyggelig med ansættelser og indberetninger (ofte vil film folk fakturere - men det er ofte en klar risiko for producenten - se http://www.dfi.dk/branche_og_stoette/rapporter-og-artikler/a--og-b-indkomst.aspx fra DFI om emnet

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:31

Yvonne Jepsen:
Hvis bussen har hvide plader, kan du ikke trække noget moms fra.

Med mindre man så vælger at lease den i 6 måneder - og følger den særlige måde at opgøre moms på i den forbindelse...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33

Whiskey:
Med mindre man så vælger at lease den i 6 måneder - og følger den særlige måde at opgøre moms på i den forbindelse..
i hvilket fald leasing selskabet er forpligtet til at kunne give leaser besked om momsen - så der kan man bare spørge leasing - de skal mig bekendt kunne svare på, om det er med moms og momsfradrag eller ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)