Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken indflydelse af valg af domæne på SEO arbejde mm. Hjælp.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer :)

Det vil nok fremgå af følgende spørgsmål, at jeg stadigvæk er nybegynder hvad andgår dette emner. Jeg sidder og tænker over domæner til de "adsense-hjemmeside" ideer, som jeg gerne vil eksekvere.

Spørgsmål:

Vil en hjemmeside have bedre forudsætninger for at ligge højt i googles søgeresultat, hvis domænet består af de eller det ord, som der søges på?

Hvis ja:

Hvis man opretter et domæne bestående af et eller flere ord, som man gerne vil ligge højt på i googles søgeresultat af, og der indgår ÆØÅ i søgeordrene, er det så stadigvæk bedre at bruge æe øe aa i domænet? Og hvilken forskel gør en bindestreg mellem to ord i et domæne, hvis der ikke er bindestreg mellem ordrene, i det søgeresultat man gerne vil ligge højt i?

Jeg vil i øvrigt gerne oprette et webhotel og købe domæner på UnoEuro. Ved oprettelsen bliver jeg i tvivl om en ting, jeg bliver bedt om at angive et domæne, som jeg vil knytte til webhotellet. Hvis man ønsker at oprette flere hjemmesider(som hver kræver et domæne, hvis jeg forstår det rigtigt) gør det så nogen forskel, hvilket domæne man køber først ved oprettelsen? 

Jeg håber at mine spørgsmål gav mening, på forhånd tusind tak for hjælpen :)

Hilsen Thomas

 

 

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I længden ingen ting!
Det kan give dig nogle få point hvis emnet er meget relevant.
Men kontra det indhold du producerer betyder det ingen ting hvad siden hedder.
Jeg ville holde mig ÆØÅ - det er blevet acceptabelt, men stadig noget rod i forhold til emails o.s.v.

Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :)

 

Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se, at jeg virkelig har skrevet noget sluddet her! Jeg mener selfølgelig ae oe aa. 

ThomasHerman:

Hvis man opretter et domæne bestående af et eller flere ord, som man gerne vil ligge højt på i googles søgeresultat af, og der indgår ÆØÅ i søgeordrene, er det så stadigvæk bedre at bruge æe øe aa i domænet? 

 

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

]

ThomasHerman:
Vil en hjemmeside have bedre forudsætninger for at ligge højt i googles søgeresultat, hvis domænet består af de eller det ord, som der søges på?

Ja. Effekten bliver mindre for hver google-opdatering, men ja. Især hvis det er præcis det søgeord, det man kalder EMD

ThomasHerman:
Hvis man opretter et domæne bestående af et eller flere ord, som man gerne vil ligge højt på i googles søgeresultat af, og der indgår ÆØÅ i søgeordrene, er det så stadigvæk bedre at bruge æe øe aa i domænet? Og hvilken forskel gør en bindestreg mellem to ord i et domæne, hvis der ikke er bindestreg mellem ordrene, i det søgeresultat man gerne vil ligge højt i?

Brug ikke æ ø å i domænenanve, for meget rod i det lange løb.

Hvis du satser på at lave et brand: Køb som udgangspunkt kun domæner med ae oe og aa hvis du også kan få dem med æ ø å og redirecte (folk staver forkert), og undgå domæner med bindestreg

ThomasHerman:

Jeg vil i øvrigt gerne oprette et webhotel og købe domæner på UnoEuro. Ved oprettelsen bliver jeg i tvivl om en ting, jeg bliver bedt om at angive et domæne, som jeg vil knytte til webhotellet. Hvis man ønsker at oprette flere hjemmesider(som hver kræver et domæne, hvis jeg forstår det rigtigt) gør det så nogen forskel, hvilket domæne man køber først ved oprettelsen? 

Ja du kan kun få mail på det første domæne du køber, ellers ingen forskel

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)