Er det effektivt måde at skabe salg i en ny webshop med store rabatter men begrænset parti
Hvis du kan lave en skarp pris uden at tabe på det, så ville jeg undlade at begrænse antallet. Men man kan selvfølgelig vælge at lave et indtrækker tilbud, hvor du går så langt ned i pris at du sætter penge til på det, blot for at få kunder ind. dette giver dog kun mening hvis du markedsfører tilbuddet eksternt
Måske tjener du ikke på kunden den dag, men hvis kunden havde en god oplevelse, får du ham/hende måske igen. Du har hvert fald nemmere ved at få kontakt til denne kunde igen. Derfor kan der også være en mere langsigtet mulighed ved at hoppe med på Black Friday.
Hmm - Det er netop de kunder ( tilbudsjægere), der har mindst værdi for din shop - så nej, heller ikke specielt trofaste kunder.
Lidt som "likes" du får via konkurrencer på facebook = mindst værdi idet lange løb.
Men igen - ja, der er tusinde senarier hvor noget giver mening, og mange andre overhovedet ikke.
Min pointe er dog blot at gøre sig klart om det overhovedet er værd at bruge tid på , og ikke blot fordi "alle andre gør det" :)
Hvis jeg køber en harddisk på Coolshop til Black Friday, fordi det var et godt tilbud, så kunne jeg da sagtens finde på at handle der igen til normal pris, hvis jeg havde haft en god oplevelse.
Nå men til din pointe - ja jeg mener det giver mening at være med på Black Friday, når det er dagen hvor danskerne er max klar med kreditkortet
Jeg tror, det handler om at fortælle en lille historie om Black Friday. Ikke alle danskere kender til konceptet, så tror rammen lige skal tegnes op for, hvad det går ud på.
Man kan f.eks. lave en kort animationsvideo, der lynhurtigt fortæller om Black Friday, går videre til netop dit tilbud og understreger rabatten til sidst.
Specifitet er altid vigtigt - for at ramme plet med sit budskab.
Happy Black Friday til alle :)
Rued
Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.
Generelt set skal de butikker som ikke giver særlige Black Friday tilbud på dagen, nok gå ud fra at deres salg vil være temmelig lav den dag. Og så handler det vel også om at være god til at finde de rigtige produkter at køre kampagne på.
Og det har du noget statistik på formoder jeg ?
Uanset - hvis du skulle have ret i det, kan jeg godt leve med lavere salg til dårlig pris den ene dag om året - så tager jeg mig af de resterende 364 dage til ordentlige priser :)
Generelt set skal de butikker som ikke giver særlige Black Friday tilbud på dagen, nok gå ud fra at deres salg vil være temmelig lav den dag. Og så handler det vel også om at være god til at finde de rigtige produkter at køre kampagne på.
Og det har du noget statistik på formoder jeg ?
Uanset - hvis du skulle have ret i det, kan jeg godt leve med lavere salg til dårlig pris den ene dag om året - så tager jeg mig af de resterende 364 dage til ordentlige priser :)
Ja, jeg har både ringere tal fra et site som ikke havde tilbud sidste år, og ekstremt gode tal fra et andet site, som havde Black friday tilbud sidste år.
En fin måde at markedsføre sig op mod denne mærkedag er også at lave noget særligt indhold der markedsfører netop denne dag. En animationsvideo der kort skitserer hvilke produkter du har på tilbud og hvilke ting du ellers tilbyder på denne dag er slet ikke en dårlig ide. Det kan laves forholdsvist billigt og hurtigt og vil gøre en stor forskel ift. konkurrenter som ikke gør brug af særligt appellerende indhold.
Rued
Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.