Hej Amino´er Jeg vil høre, hvad/hvordan i ville gøre, hvis i skulle kontakte distributør af skønhedsprodukter. Hvad er den bedste metode? Og kender i nogle her i Dk? God aften Peter |
Nu er jeg i en helt anden branche, men "metoden" er den samme...
Skriv en mail til den pågældende distributør, af de varer du ønsker at forhandle. Sørg for at have en fyldestgørende tekst, der forklarer hvem du er, hvad dit firma beskæftiger sig med, og hvorfor du ønsker at forhandle netop deres produkter.
Jeg plejer at lave en kort intro, der fortæller lidt om "mit firma" og min baggrund, og efterfølgende et afsnit hvor jeg gør det klart at jeg "kender" pågældende produkter godt, og meget gerne ser dem i mit sortiment.
Du skal egentlig bare sørge for, at du i din første mail, får forklaret lidt om, hvad dit grundlag for at forhandle givne produkter er, og hvad dit mål for fremtiden er.
Det må ikke blive en hel roman, for det er der ganske enkelt ikke tid til at læse igennem, men en informativ, kort indledning, og din egentlige forespørgsel.
En god idé er også altid at skrive, at du meget gerne vil uddybe/forklare nærmere, hvis det skulle have interesse, da du dermed har lagt op til en korrespondance, hvor du så kan skrive endnu mere.
Det er vigtigt at du gennemgår din tekst for grammatiske/stave-fejl inden du sender den, da det (om man vil det eller ej) giver en meget bedre førstehåndsindtryk, at "alt" bare spiller.