Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg på marked - fakturering, bogføring, kasseapparat...??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg skal i overmorgen muligvis stå på et marked og sælge mine produkter. Det er et tilbud jeg lige har fået i dag, og jeg sagde jo bare ja tak og tænkte, at jeg måtte håndtere bogføringen efterfølgende. Men nu kommer jeg i tvivl om kravene til den slags markeder, når man er momsreg. og har firma...

Jeg har ikke noget kasseapparat, da jeg normalt kun handler fra min webshop

Jeg har heller ikke nogen "dags dato blok" (eller hvad det hedder (??)) Har bare lige læst lidt om det på Nettet) til at lave håndskrevne kvitteringer

Nogen der har et godt råd?

Kender kravene?

Måske er der en app?

PS: Jeg har prøvet at læse lidt på Skat men... ja.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2068791

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat er ganske skrappe overfor erhverv der sælger på markeder og der skal faktisk idag i modsætning til tidligere - ganske meget til for at man ikke skal anvende kasseapparat - idet det generelt altid er muligt med strøm. 

Jeg skal ikke sige det bliver godkendt, men ellers må du jo via skrevne bilag - ex dagsdato med nummerorden som kan købes - og du skal så have dit firmanavn og CVR på bilaget + få kundens navn og adresse eller CPR - lidt besværligt men jeg tror ikke du kommer helt uden om det

vent på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltstående eller lejlighedsvis deltagelse i messe/marked mv stiller ikke krav om kasseapparat - men en kvitteringsblok som omtalt af John er en god ide.

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak I to

Som jeg læser det på skat, så kræves der nu ikke kasseapparat. Der skelnes også mellem hvad det er man sælger og kravene til faktuaer er lavere, hvis det drejser sig om ting til under 1000,- og ellers er salg til private. begge dele er tilfældet i min situation.

Dog har jeg lige nu lyst til at droppe det hele. Jeg kan ikke nå at skaffe sådan en speciel dagsdato-blok.

Jeg har fundet en app man kan lave fakturaer på, men den kan ikke håndtere moms. Ville det mon være ok - at jeg så order alt det med momsen efter markedet, hvor jeg taster det ind i Billys Billing, som jeg bruger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thank God for indkøbscentre! Så nåede jeg alligevel at få fat i sådan en bog.

Spørgsmål: Skal jeg udspecificere momsen til kunden? Eller må jeg nøjes med det samlede beløb inkl. moms og så udregne det rigtigt når jeg kommer hjem - og alligevel skal bogføre det hele i Billys?

Tillægsspørgsmål: Kan jeg lave én faktura i Billys efterfølgende på den samlede handel og så vedlægge billeder af alle kvitteringerne som bilag? 

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så svarer jeg lige selv på mit første spørgsmål: Ifølge SKAT her http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=105370 så kan jeg bare skrive at "moms udgør 20 af salgsprisen" på alle de håndskrevne lapper. Fjong.

Hvis nogen kan hjælpe med tillægsspørgsmålet ovenfor, ville jeg være super glad

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)