Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv os din stemme! Afstemning om ændring af persondataloven!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig med de andre. Det er udelukkende politiet der må offentliggøre den slags billeder. Det andet er selvtægt, og det hører ikke hjemme i et ordentlig retssamfund. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
i et ordentlig retssamfund
, hvor politi ikke engang gider at komme.

I hvilke verden lever i?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amadeo:

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
i et ordentlig retssamfund
, hvor politi ikke engang gider at komme.

I hvilke verden lever i?

Det må aldrig blive en undskyldning for at begå selvtægt. Så må man kæmpe for flere ressourcer til politiet. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
i et ordentlig retssamfund
, hvor politi ikke engang gider at komme.

I hvilke verden lever i?

Gider? Nok nærmere et spørgsmål om ressourcer.

Fra Odder
Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Escape In Time Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det er utrolig vigtigt at denne diskussion rammer det danske retssamfund. Jeg er absolut ikke tilhænger af selvtægt, og kan sagtens sætte mig ind i din situation. På den anden side er det også skræmmende at kriminelle så åbenlyst er ligeglade med overvågningskameraer i butikker, da de ved at butiksejeren ikke må bruge billederne mod dem, og at politiet ofte har for travlt til at kigge på sagen.

I min hjemby, hvor nogen i min familie havde butik, blev der desværre også ofte begået butikstyveri. I 3 af 4 tilfælde fik mit familiemedlem selv identificeret tyven, kontaktet tyven, og sørgede for at få varerne eller pengene tilbage. Alt for ofte blev han mødt af Politiken med beskeden om, at de pt ikke havde resourcer til at kigge på sagen SELVOM al identificering var gjort!!! Tyvene var typisk misbrugere og derfor var det vigtigt at de blev konfronteret hurtigst muligt efter tyveriet, ellers var varerne solgt videre og pengene brugt. Taberen var altid butiksejeren.

Hvis politiet ikke har nok resourcer, så er det diskussioner som denne der kan få politikerne i sving med lovændringer eller øget mandskab. Så stort skulderklap herfra, fordi du bringer sagen i centrum og tager imod de tæsk det giver i det offentlige rum at sige sin mening.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:
ressourcer

nej: prioriteter.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det var da et tåbeligt forslag.

Vi lever i et retssamfund, og her er det retten som tager sig af at udmåle en straf, og ikke offentligheden.

Jeg kan udemærket godt forstå at du er fustreret over at vores rets samfund ikke handler som du ønsker, men dette er ikke måden at ændre det på.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Amadeo:

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
i et ordentlig retssamfund
, hvor politi ikke engang gider at komme.

I hvilke verden lever i?

Det er jo et sørgelig populisk argument, som tjener til at understøtte en retstilstand som er en bananrepublik værdig.

Tilmeldt 28. Dec 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så vil jeg jo også have lov til at banke dig som har en butik og har sendt mit tv til repration i en måned for 3 gang inden for et år fordi det kunne jeg jo finde på privat, for kom jeg til engang jeg havde købt noget på DBA det var hælervare blev ikke dømt for det for havde købt det. til prisen alle andre ca solgte det produkt til på DBA brugt så var jo ikke fordi jeg ville have det billigt men misted jo varen og dermed mine penge og dem så jeg ik igen sagde politiet så tog jeg den med sælgeren selv man må ikke begå selvtægt selvom man blir snydt kan jeg oplyse det gir en fængsels straf...

Alle er lige for loven i en retsstat ellers kan vi jo lige så god droppe dommerne for det kan politiet vel klare nu politikerne har sagt hvad de skal arh det dur jo bare ikke...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)