Jeg er uddannet frisør, og har fået muligheden for at være selvstændig hos en anden eksisterende frisør. Dvs jeg skal ikke starte helt bra bunden, jeg skal kun betale husleje for en stol i salonen, jeg laver også fotografi vedsiden af som jeg også vil blive ved med at lave.
Så jeg har tænkt mig at have studio i der hvor jeg bor, som er fremlejet lejlighed i ca 2 år, lejligheden er stor og har mulighed for en studio.
mit spørgsmål er
kan jeg godt have et cvr nummer på mit eget adresse ? og kører 2 forskellige brancher eller skal jeg have 2 cvr nummer?
Du kan registrere begge brancher- hovedbranche og bi branche og du kan så f.eks. ha hjemstavnsadresse der du bor og har foto - og evt P-adresse der hvis du i princip lejer plads/stol og driver din frisør del - begge kan sagtens være i samme CVR
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Når du er selvstændig med enkeltmandsvirksomhed kan du som udgangspunkt kun have et cvr nummer. det følger dig ligesom dit cpr nummer, uagtet om du skifter branche, firmanavn, lukker din virksomhed midlertidigt mm.
Hvis du ønsker to forskellige firmanavne, et til dine frisøraktiviteter og et til dit fotoarbejde, vil jeg foreslå at du beholder cvr nummer og firmanavn samt branchekode i den virksomhed hvor du har din hovedaktivitet, og ansøger om et administrativt SE nummer til din anden virksomhed.
Dette SE nummer er underordnet dit cvr nummer, men du kan have to brancher og to firmanavne.
Bare lav en enkeltmandsvirksomhed som du fakturerer alt ud fra. Så skal du kun tænke på det ene regnskab. Branchekoden er mindre vigtig - Bare vælg "holding" eller lign. Og så kald firmaet Rezghar Holding Så kan du starte alle de "underafdelinger" og brands du har lyst til. Frisør, fotograf, webshop..... Når et brand kan løfte sig selv laver du den enkelte afdeling til ApS
Bare lav en enkeltmandsvirksomhed som du fakturerer alt ud fra Bare vælg "holding" eller lign. Og så kald firmaet Rezghar Holding
den vil jeg ikke mene går. Et navn må ikke være egnet til at mislede og holding kan en enkeltmandsvirksomhed ikke være - det er selskaber der er holding og de ejes af personer ikke af enkeltmandsvirksomheder
ellers enig i bare at fakturere alt fra samme CVR og samme regnskab
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER