Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Styr på i123.dk og underdomæner?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står og skal lave en wordpress side, på en domæne via i123.dk

Domænet er et 'underdomæne' til et andet, så hvordan installere jeg WP på dét domæne, og ikke hoved domænet?

Mvh

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:46

Nu kender jeg ikke lige i123.dk, men typisk har man jo på sit webhotel oprettet subdomænet, som peger hen på en mappe, inden man installerer wordpress. 

Hvis det er 1-klikindstallering, skal man så bare vælge subdomænet under installationen og huske et præfiks, hvis du deler MySQL database med hoveddomænet.

Hvis det er en manuel installering, så overfører du bare filerne via FTP til den mappe som subdomænet peger på. Herefter indtaster du adressen for subdomænet og følger guiden. Igen handler det også om at huske et præfix, hvis du deler database. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:02

Hej Nick, 

i123.dk er en meget lille forholdsvis ukendt udbyder. 

For at få det bedste svar, er det nok bedst at du tager direkte fat i dem via support funktionen for at få det afklaret. 

Du vil ikke få ret meget brugbar hjælp via Amino, da jeg tror de fleste på Amino enten er på Unoeuro, Meebox, Surftown eller One.com

PS: Ja, jeg har faktisk mødt ejeren af i123 for nogle år siden, i en anden anledning - men jeg har aldrig prøvet produktet. 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:03

Tak for dit hurtige svar!

På i123.dk er det dog sådan, at man ikke rigtig kan 'vælge' underdomænerne, men kun lave en 1-click installation på hoveddomænet.. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 20:31

Så skal du have fat i deres support, de bør vide hvilken mappe du skal installere det i, det er du jo så nødt til at gøre manuelt, hvis ikke de understøtter installation på subdomæner med deres 1-klik systemer.

//Kim

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:07

Men subdomænerne (hvis det er muligt at oprette det), må jo pege et eller andet sted hen. Ved du hvor det er? Fordi så er det jo bare at lægge filerne ind her og installere manuelt. 

Bemærk, at det er ikke alle webhoteller der understøtter oprettelse af subdomæner! Hos nogle får man kun mulighed for at have domænet. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 6. Sep 15
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 21:55

Mit bedste råd ville være at du umiddelbart kontaktede i123 selv og hørte dem ad.

Venlig Hilsen,

Sebastian

Performance-based Influencer Marketing - InfluencerFlow by SebastianHorberg.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)