Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til wordpress

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et site bygget i wordpress der ligger på web10 - vores problem er at der de sidste dage har været mange problemer med stabiliteten.

Når vi skriver posts eller opretter nye sider og bagefter vil tjekke sitet, dukker det enten ikke op eller osse mangler menu'en? nogle der har haft samme problemer...eller forslag til hvad der er galt?

Web10 påstår der ikke er lavet serverændringer, og der er masser af plads på webhotellet. Det skal osse lige siges at sitet har kørt uden problemer længe... 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:54

har du et link ?!

og måske lidt flere informationer.... jeg har godt nok ikke hørt om problemet før....

jeg var dog ude for at themet skiftede af sig selv på en blog jeg installerede.... er det noget lignende ?!

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 11:27

Prøv først at tjekke om det er problemer i jeres ende. Ting der ikke opdaterer på hjemmesider kan være at serveren ikke fortæller jeres internetbrowser at der ikke er kommet opdateringer.

Dette sker fx. her hvor jeg befinder mig, skal jeg gå ind på Newz.dk så får jeg ikke de nyeste nyheder medmindre jeg tvinger min browser til det. Dette skyldes den proxy som giver mig adgang til internettet ikke opdaterer sin cache og ikke understøtter de gængse internet standarder.

Lidt ting at prøve og lidt konklusioner: 

- Næste gang du skriver en nyhed og den ikke kommer frem så tryk CTRL + F5.

- Er det fordi der ikke er forbindelse til databasen, og posten ikke kommer frem til databasen, så tyder det på interne problemer hos Web10.  

- Kommer dataen ikke altid frem på siden så når nogle gange kommer menuen ikke og andre gange gør den så er det måske fordi der er forbindelsesproblemer.

Håber du finder ud af noget, meld gerne tilbage :). 

Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:42

Meget mystisk? jeg har deaktiveret et shop plugin - så nu virker alt...på nær "reading" siden under options i admin...?

Siden er www.letourdefrance.dk - gode forslag modtages med glæde...go' weekend

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 18:16

Hej Henr!k

Jeg ved det er længe siden du har skrevet dette indlæg, men for ikke så længe siden havde vi en kunde som havde en statisk HTML hjemmeside hostet hos web10.dk, så hjælp vi dem med at skifte til WordPress og de ville gerne beholde web10.dk som webhotel, hvilket der som udgangspunkt ikke var noget problem i.

WordPress er skrevet i det programmeringssprog der hedder PHP, og det viste sig så at web10.dk kun tillod at et PHP script måtte bruge 8Mb RAM når det bliver afviklet på den type webhotel vores kunde havde til rådighed hos web10.dk. Det betød at jeg ikke altid kunne logge ind og jeg kunne heller ikke altid aktivere og konfigurere forskellige WordPress plugins.

Dengang skulle web10.dk have en forholdsvis høj ekstrabetaling pr. måned for at øge mængden af RAM til 24 Mb RAM, hvilket i visse tilfælde/spidsbelasninger heller ikke behøver at være nok. Hvis man fx har et plugin der automatisk kan skalere billeder så kan behovet for RAM ligge på flere hundrede Mb.

Dengang blev det for dyrt at benytte web10.dk set i forhold til andre webhoteller med samme support og driftstabilitet, og kunden skiftede derfor til et andet webhotel, hvor vi på forhånd vidste at der ikke ville løbe ekstra omkostninger på for at få den nødvendigt mængde RAM stillet til rådighed. Siden da har deres WordPress baserede hjemmeside fungere upåklageligt!

Så jeg siger altså IKKE at web10.dk har dårlig drift eller dårlig support, den fejler ikke noget, jeg siger blot at web10 dengang ville blive for dyre for vores kunde, i forhold til andre webhoteller, for at få hostet deres WordPress baserede hjemmeside.

Efter denne lange indledning er mit svar på dit spørgsmål, at I måske er røget ind i samme problem som vores kunde, at jeres WordPress baserede blog bruger mere RAM end I får stillet til rådhed af web10.dk

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)