Hej Henr!k
Jeg ved det er længe siden du har skrevet dette indlæg, men for ikke så længe siden havde vi en kunde som havde en statisk HTML hjemmeside hostet hos web10.dk, så hjælp vi dem med at skifte til WordPress og de ville gerne beholde web10.dk som webhotel, hvilket der som udgangspunkt ikke var noget problem i.
WordPress er skrevet i det programmeringssprog der hedder PHP, og det viste sig så at web10.dk kun tillod at et PHP script måtte bruge 8Mb RAM når det bliver afviklet på den type webhotel vores kunde havde til rådighed hos web10.dk. Det betød at jeg ikke altid kunne logge ind og jeg kunne heller ikke altid aktivere og konfigurere forskellige WordPress plugins.
Dengang skulle web10.dk have en forholdsvis høj ekstrabetaling pr. måned for at øge mængden af RAM til 24 Mb RAM, hvilket i visse tilfælde/spidsbelasninger heller ikke behøver at være nok. Hvis man fx har et plugin der automatisk kan skalere billeder så kan behovet for RAM ligge på flere hundrede Mb.
Dengang blev det for dyrt at benytte web10.dk set i forhold til andre webhoteller med samme support og driftstabilitet, og kunden skiftede derfor til et andet webhotel, hvor vi på forhånd vidste at der ikke ville løbe ekstra omkostninger på for at få den nødvendigt mængde RAM stillet til rådighed. Siden da har deres WordPress baserede hjemmeside fungere upåklageligt!
Så jeg siger altså IKKE at web10.dk har dårlig drift eller dårlig support, den fejler ikke noget, jeg siger blot at web10 dengang ville blive for dyre for vores kunde, i forhold til andre webhoteller, for at få hostet deres WordPress baserede hjemmeside.
Efter denne lange indledning er mit svar på dit spørgsmål, at I måske er røget ind i samme problem som vores kunde, at jeres WordPress baserede blog bruger mere RAM end I får stillet til rådhed af web10.dk
/Grosen Friis