Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bærbar pc - hvilke mærker er gode??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Står foran at jeg nok skal købe en bærbar pc her indenfor nær fremtid.

Hvilke mærker kan anbefales??

Skal ikke bruges til spil, musik, dvd film m.m.

Skal bruges til min kommende webshop, meget outlook - og ja endelig ikke andre krav.

Vil gerne have en 17" skærm..

Vil gerne have et godt råd.

Tak

Stones

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:10
Du kan finde masser af gode råd i nedenstående tråde:

http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=2305
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=965

Som jeg også selv har skrevet i de pågældende tråde, så kan jeg varmt anbefale Asus, hvor du får god kvalitet til en fornuftig pris.

Hvis ikke du har set en 17" i virkeligheden endnu så synes jeg du skal få det gjort, jeg må ærligt indrømme at jeg synes det er for stort til en bærbar, og til kontorbrug burde mindre også være rigeligt.
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:28
Hej,

Jeg må indrømme at da jeg var ude og købe ny bærbar, der kiggede jeg også på 17" modellerne, men det blev alt alt for meget slæbebar og ikke bærbar.

Mit råd er at holde dig til maks 15" og så køb en ekstern skærm + mus&tastatur til at have stående hjemme. Det er en god løsning.

Hvilke mærker der kan anbefales er lidt forskelligt fra person til person, men jeg vil da gerne fremhæve Lenovo (tidligere IBM), Toshiba, Acer og sidst men ikke mindst ASUS.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 01:26
Syntes det dejligt med folk som har set fidusen med en bærbar. Er ganske enig 17" hører ikke hjemme som bærbar.

Jeg vil foreslå Fujitsu Siemens, ikke kun fordi jeg selv har en men også fordi det er ren kvalitet.

Og så igen enig med de to andre Asus.

Personligt vil jeg gå længere ned end 15" specielt hvis du skal bruge den som en bærbar, og ikke bare en som skal stå på skrivebordet og se cool ud. Du vil kunne spare et par kilo og enda mere, hvis du går ned i omkring 12" og her er FS fremme i skoene.

Og ellers gå efter centrion processor, en dejlig portion ram 512 skulle være fint til dit forbrug, se den i virkeligheden, og ikke mindst hører den. Nogle larmer mere end andre, og tro mig det er ganske trælst at hører på i længden.

Og ellers find et fedt design, en bærbar du kan lide, du kan føle og du kan være et med, så du på banen
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:15

Kan anbefale minimodellerne fra Asus. Har selv en og er SUPER glad for den.

De koster lidt mere i starten, men er supersmå og lette at have med.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 11:56
Hvis du påtænker ofte, at skulle have din kommende bærbar med under armen - så skal det ikke være en 17". De kommer ikke ned under 4 kilo, sluger alle for meget strøm, og så er den rent fysisk ikke til at stille hvor som helst. Bevares, det er muligt at komme udenom strømproblemet, men så runder vi hurtigt de 20K. Langt de fleste 17" har en pentium 4 processor, der på ingen måde hører hjemme i en bærbar pc. Bl.a. derfor skal de fleste 17" kun ses dom desktop replacements!

Personligt vil jeg anbefale dig at kigge mod bilka i denne uge! De har en HP dv5091 til 9.999. Den har et superflot design og 2,2ghz Turion (AMD's Centrino), 1GB ddr2 ram, et ok grafikkort, bluetooth og 80gb harddisk. Køb så en xtra sikring til 599 og du er forsikret de næste 4 år!

EDIT: Og så vejer den under 3kg !! dvs nem/rar at have med

Ellers er der jo altid IBM/lenovo :) Hold dig fra ACER'ere udenfor Travelmate serien, de er ganske enkelt plastik.
Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 11:58
Dato: 2/16/2006 11:55:47 AM
Forfatter: Casper Sigaard
Hold dig fra ACER''ere udenfor Travelmate serien, de er ganske enkelt plastik.

Selvom der måske er lidt for meget plastik over dem, så kan de nu alligevel holde til noget, og er en super maskine

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 12:02
Dato: 2/16/2006 11:57:55 AM Forfatter: Mikkel Jørgensen  Selvom der måske er lidt for meget plastik over dem, så kan de nu alligevel holde til noget, og er en super maskine

Det er nu ikke min erfaring. Har haft mamge kunder der havde lyst til at sende deres Acer Aspire i kredsløb om jorden Men som sagt, så er deres travelmate serie ganske fornuftig.
Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 12:05
Dato: 2/16/2006 12:02:09 PM
Forfatter: Casper Sigaard
Det er nu ikke min erfaring. Har haft mamge kunder der havde lyst til at sende deres Acer Aspire i kredsløb om jorden Men som sagt, så er deres travelmate serie ganske fornuftig.

Hehe, ja ok. Jeg kender også kun deres travelmate serie, som nok har fået lidt ekstra kvalit fra Acer''s side

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 12:51

Jeg vil godt slå et slag for Dell, dees forretningsmodel er unik og du kan få en computer der passer præcis til dine behov.

De er rigtigt godt med på prisen og du kan også få nogle rigtige gode service aftaler på dit system.

Som de andre, vil jeg også anbefale Centrino, de virker rigtigt godt, hold dig på omkring 512 mb ram eller mere. Med Centrino for du så nok også et trådløst netkort, gerne internt, det er meget smart ihvertfald.

/Rasmus
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)