Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling fra SKAT uden nogen forklaring

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Den 25. august modtager jeg små 55.000 fra SKAT. Kontoudtoget siger "Kreditsaldo, Skattek". Jeg har ikke modtaget noget, brev, mail eller lignende og jeg kan ikke se (eller måske finde) noget på SKAT's website. Nogen der ved hvad det kan dække over?

Den 17. august betalte jeg ca. 61.000 i moms – lidt tidligt måske, men ville gerne have det ordnet. Beløbene virker jo heller ikke relaterede.

Jeg skal ikke umiddelbart have penge tilbage i skat. Har tværtimod fået en restskat der skal betale i 3 rater hen over efteråret. Har lige opdaget at jeg har glemt rate nr. to og har da også fået trukket et rykkergebyr på 65 kr., så antager det er relateret til restskatten.

Datoen for indbetaling af de 55.000 stemmer med de dage, hvor ca. 900.000 danskere fik småbeløb udbetalt, men det kan vel heller ikke have noget med det at gøre. Det er jo ikke ligefrem et småbeløb.

Håber nogen kan hjælpe en regnskabsnovice lidt på vej?

Vh Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge din nemID og logge på skat.dk og gå ind i skattekonto. Der er ikke meget tvivl om, at det du får tilbage netop er for tidligt betalt moms, og det næste du får er en bod for nu ikke at ha betalt moms. Skat må ikke beholde borgernes penge og du vil ha fået fuld orientering om skattekontoen, og om, at har du penge til gode, så betales de omg tilbage til dig. Man må tidligst betale ind 5 dage før - hvis ikke man selv sætter loftet for tilbagebetaling op - Det kan sættes op til, om jeg husker ret efter seneste ændring - 200.000 kr - men 

Du har betalt for tidligt og fået dine momspenge retur minus det beløb du skyldte i skat - da skattekonto altid tager penge til dækning af ældste gæld (hvis personlig virksomhed). Du logger på din skattekonto og vil kunne se, at du skylder skat for momsen stadigt - og skal så se at få betalt (desværre)

Fremover skal du så tilmelde dig automatisk betaling af moms, for så trækkes den til tiden, ikke før - ikke siden - og skal du ha penge retur, så kommer de kort tid efter en indberetning

Mange brokker sig over systemet er sådan, men det er altså reglen - positive saldi i skattekonto skal betales ud - så brok hjælper ikke her - og der er givet alle med CVR besked om skattekontoen, men lidt som med brugsvejledninger, eller advarsler om at læse alt igennem inden et download af software - så har vi en tendens, til at mene at det har vi ikke lige tid til - og nogen gange sviger det så lidt. I dette fald TROR jeg det kan ligne 800 kr i bod og lidt renter af beløbet fra 1/9 til du betaler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Apr 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak. Jeg vil ihvertfald holde øje med min kontostatus hos SKAT fremover!

Jeg endte selv i den samme fælde med en nystartet virksomhed som ikke er min hovedbeskæftigelse, hvor jeg stolt indbetalte min moms for 2020 samme dag jeg så opkrævningen i min e-boks (hvilket desværre var 15 dage før de ønskede dem).

SKAT burde dog kunne sende bare én enkelt besked om at de har returneret ens penge, når man tænker på hvor mange beskeder de konstant sender ud om indbetaling og og afdragsordninger (min e-boks drukner i dem), mens man er helt uvidende om at ens indbetaling ikke er betalt alligevel??
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)