Er her nogle som har erfaring i at sælge varer, fx fra en webshop, et eller andet sted fra asien til kunder i resten af verden (fx europa eller andre asiatiske lande) og som enten kan fortælle mig eller henvise til steder hvor jeg kan finde oplysninger og regler om moms og afgifter m.m. ?
Tak for dit link. Der kan jeg vist finde mange gode råd og erfaringer.
Webshoppen skal ligge i et land i Asien. Alle varer bliver købt i pågældende land og sendes så til kunder rundt omkring. Så jeg skal ikke importerer varer fra Asien til Danmark. Det er lidt det der er hele ideen. At undgå det.
Jeg prøver at forberede mig ved at sætte mig ind i regler hvis man har en webshop i fx Thailand og sender varerne derfra.
jeg skal ikke importerer varer fra Asien til Danmark. Det er lidt det der er hele ideen. At undgå det.
tror ikke dine kunder vil elske at skulle stå for told og moms ved ankomst til Danmark faktisk - Tror ikke på du får succes med det, det er alt for kompliceret for kunden og told vil være ukendt faktor (lige som moms vil det for mange)
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Helt enig. Og det skal de heller ikke. Mine kunder skal bare modtage det de har bestilt. Jeg skal bare finde et sted hvor jeg kan finde noget information reglerne for forsendelse af varer fra fx Thailand til England (eller hvilket som helst andet land).
Helt enig. Og det skal de heller ikke. Mine kunder skal bare modtage det de har bestilt. Jeg skal bare finde et sted hvor jeg kan finde noget information reglerne for forsendelse af varer fra fx Thailand til England (eller hvilket som helst andet land).
de er ens i EU i alle - fald modtager skal fortolde og betale told og private som ikke er momsregistrerede skal betale moms - det kan slet ikke undgås ved import fra uden for EU - det er derfor f.eks dropshipping ikke virker fra uden for EU - modtageren skal uanset hvad - stå for hele besværet og omkostningerne
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Beklager mit sene svar. Har været på ferie så har først set din besked nu.
Jeg bor pt i Danmark så jeg kan ikke hjælpe dig nu. På lidt længere sigt (inden for et til to år) er planen Asien (Filippinerne). Men det kan du nok ikke vente på.