Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man betale moms af digitale varer?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har planer om at åbne en virksomhed der sælger cdkeys til computer spil, dvs. digitale varer.

Mit spørgsmål lyder: hvis jeg køber fra et ikke eu land, skal jeg så betale dansk moms?

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det skal man.

(mener jeg)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 289
Fra  Trippy IVS Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel ligemeget om du har købt dem i udlandet - hvis du sælger dem i DK med dansk CVR, så skal der vel dansk moms på :-) 

Online marketing bureau Krausing - bare rolig linket åbner i et nyt vindue ;-)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

henrik94:

Hej Amino,

Jeg har planer om at åbne en virksomhed der sælger cdkeys til computer spil, dvs. digitale varer.

Mit spørgsmål lyder: hvis jeg køber fra et ikke eu land, skal jeg så betale dansk moms?

Hej Henrik,

Hvis din kunde er bosat udenfor EU så skal der ikke betales dansk moms ved salget (Det er i øvrigt min forudsætning, at vi taler om ikke afgiftspligtige/privat personer) Det følger af momslovens § 21 d.

Det er dog din pligt som leverandør, at skulle kunne dokumentere at din kunde er bosat udenfor EU. Kravene til dokumentationen er ikke klart definerede, så et helt præcist svar på hvad du skal gøre kan jeg ikke svare på. Men har i andre tilfælde oplevet, at kundens tilkendegivelse af sin bopæl er nok. Og derudover skal du reagere hvis det er "åbenlyst" at kunden ikke opgiver korrekte oplysninger.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sebastian Krausing:

Det er vel ligemeget om du har købt dem i udlandet - hvis du sælger dem i DK med dansk CVR, så skal der vel dansk moms på :-) 

Det er kun udgangspunktet i momslovens § 16, men for ydelser omfattet af momslovens § 17 - 21 d er der særlige bestemmelser som flytter på udgangspunktet.

 

Det er de samme regler som pr. 1/1-15 har tvunget eksempelvis Netflix, Skype m.fl. til at betale moms i alle EU-lande og ikke bare i det EU-land hvor de er registreret (Typisk Irland eller Luxembourg som har en lav momssats)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

henrik94:

digitale varer.

Mit spørgsmål lyder: hvis jeg køber fra et ikke eu land, skal jeg så betale dansk moms?

Nej du skal ikke betale dansk moms ved KØB af ydelser fra ikke EU land - du skal angive ydelsesmoms derimod og ved erhvervsmæssig "import" af ydelser fra uden for EU skal du være momsregistreret, for at kunne angive importmoms - MEN så koster importmomsen dig ikke noget

Ved salg i DK til DK kunder skal du så sælge med dansk moms og ved salg til kunder i EU skal du være momsregistreret via one-stop-shop (idet jeg går ud fra CD keys er digital ydelse) og bruge det lokale lands momssats - se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, du lyder til at have 100% styr på det med momsen.

Jeg er ved at få et godt salg igennem til en kunde i England, og produktet er digitalt (online markedsføring).

Der er tale om B2B, og vil det så sige at jeg ikke skal betale moms?

På forhånd tak.

-Søren 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - du skal fakturere det med reverse charge efter du har checket at køber er momsregistret http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da

 (uden moms på din faktura så men med tekst-f.eks reverse charge - så det er modtager der skal angive momsen)

og så skal det med i din EU momsangivelse på modtageres VAT nummer samt i rubrik B som samlet sum af dit salg B2B til alle dine momsregistrerede kunder i EU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt, tak for svar.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)