Problemet er så bare, at jeg ikke helt ved om jeg "må" dette..
For jeg bor jo i en privat ejendom, og har så min egen virksomhed og dens adresse tilknyttet. - Men kan jeg godt have det for andre?
Når nu det reelt ikke er en erhvervsejendom, at jeg bor i?
Slutteligt skal det lige siges at jeg ikke har planer om at have 100 virksomhedsnavne på min postkasse. Nok mere 3-5.
Det er altså tanken om at hjælpe, der skal drive dette lille sideprojekt, og ikke pengene

Endvidere har jeg haft ringet til Post Danmark for at forhøre mig, men trunten i den anden ende af røret, var desværre ikke til nogen hjælp..
hvordan skulle PostDanmarks alm. ansatte vide om DU må drive erhverv fra en adresse - og så tror jeg det var en kvinde og ikke lige en "trunte" Det er altså ikke noget PostDK afgør helt ærligt
Hvis det er en lejlighed, så er det reguleret af boligselskabets vedtægter om du må drive virksomhed.
Hvis det er parcelhus du selv ejer som jeg forstår dig, så vil det kunne være reguleret af lokalplaner og servitutter f.eks. Der kan også være forbud mod f.eks. store reklameskilte osv i grundejer forening ud over lokalplaner og servitutter
Er der ikke i dem nogen forbud mod erhverv i servitutter, lokalplaner m.m, så må man godt have CVR på adressen - også flere CVR - Du skal som Whiskey skrev, lige checke om du, ved at være adresse for en række eksternt ejede virksomheder, skal ha en registrering og en pligt i forhold til hvidvask (kende identifikation+formål osv)
Erhvervsaffaldsafgift vil komme til de enkle og har ikke som sådan noget med dig at gøre og er jo heller ikke som udgangspunkt noget med affald direkte fra ejendommen. Det vil være din kommune der sender opkrævning til de CVR der måtte være omfattet og dem der skal betale
Du skal blot kunne være deres repræsentant som kan skaffe myndigheder, herunder skat - adgang til ejerene af de firmaer der bor hos dig - det vil være på din adresse henvendelser kommer.
Risiko? Måske at nogen siger, at der skulle være kommet et vigtigt brev og at du har smidt det væk og det har kostet dem xx og så naturligvis, hvis de CVR ikke optræder ordentligt, så deres kunder og leverandører begynder at løbe din adresse på dørene og kræver ting af dig, fordi du ejer adressen hvorfra nogen måske føler sig snydt. Det kan godt være du blir træt af at skulle forklare, at firma "snigløberen" bare har adresse hos dig men at du ellers intet har med dem at gøre.
En gang om ugen tømning af postkasse lyder ikke som tit nok - men det må du jo aftaler med de som betaler.
Du må lave en kontrakt - som stiller dig OK hvis du skal af med nogen der skaber problem, men samtidigt vil kunderne jo ikke ret gerne ha en adresse, som de kan risikere at miste "over night"
vh John Hannover