Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bosat i udlandet - kan jeg være ejer, direktør og bestyrelsesmedlem i dansk virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det få nogle konsekvenser hvis jeg er bosat i udlandet og medejer af dansk virksomhed?

Hvad med direktør poster og bestyrelsemedlem - noget jeg skal være obs på der?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:07
Tilmeldt 9. Sep 15
Indlæg ialt: 10
Fra  Master Your Accounts Skrevet kl. 10:04

Hej Martineb

...jeg er IKKE revisor, bare så du ved det. :-). Dette er blot erfaringer. 

Helt hvad du mener med konsekvenser, kan jeg ikke læse ud af dit spørgsmål...men hvis du mener skatte-konsekvenser...så ja.

Vi, min mand og jeg, havde selv store problemer med at finde ud af hvordan reglerne var, da vi flyttede til Tyskland for et par år siden.

Der er nogle standard-regler som selvfølgelig er gældende, men der er så mange undtagelser at man tror det er løgn. Der er også mange virkelige omstændigheder som ikke er nævnt i skattereglerne som så bliver et vurderingsspørgsmål. 

Vi havde både tyske og danske revisorer og advokater på (og selvfølgelig skat), og alligevel kunne de ikke blive enige. Det tog omkring 8 måneder at få det på plads. 

Noget af det, der har indflydelse er:

I hvilket land bo du og er der lavet aftale mellem de to lande mm.

Er der indtægt fra DK og hvor meget. Er det din primær indtægt. 

Hvor meget tid bruger du på at være direktør eller bestyrelsesmedlem, (har indflydelse på om skat mener der bør være en skattepligtig indkomst fra dk)

Har du bolig stående til rådighed i dk.

Osv....

...i sidste ende var det i vores tilfælde et vurdering-spørgsmål fra skat i de og dk.

Om din sag passer lige ind i kasserne eller ej ved jeg jo ikke og jeg tror desværre at du kan få forkert information hvis du sætter din lid til svar på Amono.

Mit bedste råd er at få fat i en revisor der kender reglerne i både dk og det land du bor i og som kan få alle information om dig og din situation. 

Det kan godt lade sig gøre, hvis bare man går det rigtige sted hen fra start. 

Håber du kunne bruge mit svar.

Mvh

Bettina

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)