Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af eget tøjfirma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

Jeg viL starte et tøjfirma, og jeg har nu bestilt en prøve af mit første produkt som er en cap. Jeg har bestilt det på hjemmesiden clothes2order, så det er ikke direkte fra en fabrik, men stadig mit eget med mit eget print på.

Ville dette være okay at starte med eller hvad? Er det ulovligt? Eller ville det bare være usælgeligt?

Jeg skal også have hjælp til hvad jeg skal gøre af juridiske ting hvis jeg bliver firmaejer. Så er der nogen som kan skrive op i punktform hvad man skal gøre når man starter et firma?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

den punktform ville blive en hel bog

Det er ikke ulovligt at sælge den cap - idet jeg ikke går ud fra den er kopieret

Du må kun importere fra uden for EU hvis du er importregistret

Der er stor forskel på firma som personlig virksomhed eller selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html viser fordele og ulemper ved de to former

ellers om at starte http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html  og lidt almindelige Q&A http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/q-svar-pa-en-rkke-alm-opstartssprgsmal.html 

I min signatur er der e bog om personlig virksomhed og en om selskabsformen IVS  - de koster 55 kr stykket og skaffer dig et stykke viden om hver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Vil sige at selvfølgelig er der ikke noget som er usælgeligt, så længe du er god nok til at sælge dit produkt - MEN! Det er svært idag at overbevise kunder om hvorfor de lige præcis skal købe dit mærke! Da idéen med at smide sit eget logo/design på pre-made ting, er noget rigtigt mange starter op med. Det vil sige der er rigtigt mange om buddet, og den hårde fakta er kun mindre end 1% af de mærke overlever året ud :/

Du skal bare være forberedt på at der skal kæmpes rigtigt mange minutter, alle dage på ugen for at du kan glide dig ind på et marked der er presset til det yderste ;) Der er rigtigt mange der tror bare fordi de har et mærke, så sælger det sig selv. No way! Der skal lægges tårer, sved og fighter vilje i dit projekt, for at presse dit produkt ud forbi de første stadier af venner, familie, bekendte og nå ud til de mange danske kunder :)

Vil ihvertfald ønske held og lykke herfra, hvis du beslutter dig for at få det på benene ;) Som sagt er der jo nogen der skal udgør den lille 1% del, og hvem ved det kunne måske være dig.

MVH

Steffan

P.S Du kan også skrive på truekasual@gmail.com - Hvis du har flere spørgsmål til tøj branchen, eller bare mangler et godt råd til det med at starte tøj mærke op ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)