Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop hjælp søges.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg er i opstarts period af webshop, og har indtil videre lavet shoppen.

har nu nogen spørgsmål inde jeg begynder at sælge osv.

1. når man køber varer fra ens leverandører skal man så indberette det til nogen ? altså jeg er ikke helt klart til at gå i luften endnu, men vil meget gerne købe varer ind, jeg har cvr osv. kan jeg bare gøre det uden at sige det til nogen? og det skal være fra eu jeg skal købe fra.

2. kender i et godt regnskabsprogram til en webshop? ( Dinero skriver tydeligt at de ikke anbefalder deres program til en webshop her, ( https://dinero.dk/support/webshop-og-dinero/ ) men vil meget gerne bruge dinero da de virker mest nybegynder venligt, så hvis nogen bruger det til jeres webshop fungere det fint?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:21

du skal jo sætte dig ind i regnskab - det er ikke bare lige til, men du skal følge årsregnskabsloven hvis du er selskab og bogføringsloven hvis du er virksomhed og du kan bruge dinero hvis du har shop system der har integration med dinero eller ikke behøver integration

Hvad har du stiftet for CVR- Personlig virksomhed eller selskab

Hvis personlig virksomhed bør du læse min letlæste E bog om personlig virksomhed, skat og moms osv på https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 

og er det et selskab- f.eks. IVS bør du kaste dig over https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066 

Du må ikke regne med bare lige at få alt til at virke bare ved at få en webshop, der er en række regler at rode med

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Aug 15
Skrevet kl. 05:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja der er mange regler, også derfor jeg prøver at sætte mig ind i alt sammen, før jeg begynder at sælge. 

Det er Enkeltmandsvirksomhed, og ikke noget selskab, starter blødt med at sælge lidt smykker & gadgets.

Overvejer at købe din bog.. dog er jeg bange for jeg ikke helt forstår sproget i den.. jeg har læst en del af dine indlæg, og nogen gange må jeg sige at jeg er helt lost og mange ord som kan være lidt svære at forstå. 

men vil nok gerne give den et forsøg hvis du kan svare ærligt på de her spørgsmål.

1. Nævner den alle regler der er ang, Enkeltmandsvirksomhed? 

2. Kan den bare downloades og læses fra computeren med det samme efter køb ?

3. Ville du sige at efter man har læst bogen og forstår den, er man sådan set klar til at gå igang med at starte webshop? 

Mange tak for svar, mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59

Hanco:

1. Nævner den alle regler der er ang, Enkeltmandsvirksomhed? 

2. Kan den bare downloades og læses fra computeren med det samme efter køb ?

3. Ville du sige at efter man har læst bogen og forstår den, er man sådan set klar til at gå igang med at starte webshop? 

først vil jeg sige den er langt mere gennemtænkt skrevet end når jeg meget hurtigt laver blogindlæg

1 - Ja den kommer rundt om alt med enkeltmands - alt det helt basale. Der er ikke noget med om alkoholbevilling og andet som jo er fælles for alle former, men omkring personlig virksomhed dækker den fint

2 Ja den hentes og åbnes som bog og kan læses (i f.eks. pdf) direkte på computer, iPad, Tablet og andet-  men findes også som paperback

3 - Jeg vil sige man er meget bedre rustet i forhold til at drive enkeltmandsvirksomhed ja - men special regler for Webshop eller anden lovgivning som igen jo er fælles for virksomhed og selskab, f.eks. forbrugerret, garanti, domæne, SEO og placering hos Google osv, som ikke har med selve det at drive virksomhed, må du stadigt hente. Lidt som at den dækker alt om virksomhed, men man bliver ikke elektriker af at læse den :)

Her er link - e bog 55 kr inkl moms  https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 

og papirversion (paperback) https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_john-hannover_paperback_9788740906882 til 99,,95

god vind med shoppen i alle fald

vh John Hannover

venligst John H

Tilmeldt 20. Aug 15
Skrevet kl. 19:31

Hej har nu købt din bog, har dog nogen nybegynder spørgsmål jeg håber du gider svare på. 

der står et sted.

(Når du har stiftet virksomhed, skal du bede skat om fremover at få udvidet forskudsskema og udvidet selvangivelsen. Du kan ringe eller skrive til Skat, så du får det på plads fra start.)

Hvad er udvidet forskuddsskema? 

Og så står der også et sted. - 

(I princippet må man klare sig med en personlig konto i personlig virksomhed. Det forudsætter, at banken accepterer, at man får tilknyttet ens CVR nummer til den personligkonto som NemKonto for virksomheden. Det kan man også få gjort direkte hos NemKonto men hvis banken så siden forkaster det, så kan de slette CVR nummeret omgående og også opsige kontoen.)

Jeg har tænkt mig bare at bruge min personlige bank til det hele, Behøver at jeg at tilknytte CVR til den? og forstår heller ikke hvad grunden er til det? 

ellers meget god bog, men der er stadig mange ting jeg lige skal fatte :) er ung og har aldrig lært noget om at være selvstændige men jeg prøver at sætte mig ind i tingene så godt jeg nu kan 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00

Hanco:

Når du har stiftet virksomhed, skal du bede skat om fremover at få udvidet forskudsskema og udvidet selvangivelsen. Du kan ringe eller skrive til Skat, så du får det på plads fra start.)

Hvad er udvidet forskuddsskema? 

Udvidet forskudsskema og selvangivelse er den almindelige udvidet med en lang række punkter til at selvangive resultat og andet for personlig virksomhed i

Hanco:

Og så står der også et sted. - 

(I princippet må man klare sig med en personlig konto i personlig virksomhed. Det forudsætter, at banken accepterer, at man får tilknyttet ens CVR nummer til den personligkonto som NemKonto for virksomheden. Det kan man også få gjort direkte hos NemKonto men hvis banken så siden forkaster det, så kan de slette CVR nummeret omgående og også opsige kontoen.)

Jeg har tænkt mig bare at bruge min personlige bank til det hele, Behøver at jeg at tilknytte CVR til den? og forstår heller ikke hvad grunden er til det? 

lov - skat og moms skal ha en nemKonto som de kan betale til for alle CVR, så ja du skal ha dit CVR tilknyttet en personlig konto hvis du ikke vil ha en ren erhvervskonto

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)