hej Aminoer. Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil starte en webshop op. Hvilke ting skal jeg kigge på? -i forhold til skat, momsregistrering og hvad mere? Jeg får varer fra bla. Fra udlandet, hvad med moms, gebyrer og andet spændende i den forbindelse? og forskel på disse varer og fra danske leverandører? - revisor/bogføring- hvordan? Hvorfor? - forsikring af lager, hvad hvis det er i eget hjem? Skat, moms of andet spændende der spiller ind- noget der kan trækkes fra? Hvilken virksomhedsform? 1. Mands, ApS, is? Og hvorfor? hvad med aflønning til mig selv? Hvilken af virksomhedsformerne er at foretrække ift. Favorabel aflønning til sig selv? Håber på gode svar. |
Aani:hej Aminoer. Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil starte en webshop op. Hvilke ting skal jeg kigge på?
1
-i forhold til skat, momsregistrering og hvad mere? Jeg får varer fra bla. Fra udlandet, hvad med moms, gebyrer og andet spændende i den forbindelse?
og forskel på disse varer og fra danske leverandører?
2
- revisor/bogføring- hvordan? Hvorfor?
3
- forsikring af lager, hvad hvis det er i eget hjem? 4
Skat, moms of andet spændende der spiller ind- noget der kan trækkes fra?
4
Hvilken virksomhedsform? 1. Mands, ApS, is? Og hvorfor?
hvad med aflønning til mig selv? Hvilken af virksomhedsformerne er at foretrække ift. Favorabel aflønning til sig selv?
Håber på gode svar.
1
Du skal sætte dig ind i mere end du kan regne med at få lige her. Et ink
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html
Som beskriver helt basalt om skat og moms
Du skal momsregistrere dig så snart du ved at du vil komme over 50.000 kr i salg på 12 mdr - Du skal importregistreres før du må købe ind uden for EU til erhverv
2
Overordnet ikke krav om revsor men du skal føre regnskab, i virksomhed efter bogføringsloven og i selskab efter årsregnskabsloven og gemme alle bilag 5 år + lave selvangivelse
3
Din private indbo dækker ikke erhvers lager - ekstra forsikring behøves.
Fradrag for de udgifter der direkte har med anskaffelse af indtægterne helt basalt forklaret
4
Link der viser fordele og ulemper ved virksomhed eller selskab - Skat er basalt set - at det du skal ha glæde af betaler du skat af - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html
Du kan i min signatur se bog om virksomhed, om selskab/IVS og om fradrag - som E bog eller paperback hvor du kan læse meget mere
vh John Hannover