Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Huskeliste ved åbning af webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer. Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil starte en webshop op. Hvilke ting skal jeg kigge på? 

-i forhold til skat, momsregistrering og hvad mere? Jeg får varer fra bla. Fra udlandet, hvad med  moms, gebyrer og andet spændende i den forbindelse?

og forskel på disse varer og fra danske leverandører

- revisor/bogføring- hvordan? Hvorfor? 

- forsikring af lager, hvad hvis det er i eget hjem? Skat, moms of andet spændende der spiller ind- noget der kan trækkes fra? 

Hvilken virksomhedsform? 1. Mands, ApS, is? Og hvorfor?

hvad med aflønning til mig selv? Hvilken af virksomhedsformerne er at foretrække ift. Favorabel aflønning til sig selv? 

Håber på gode svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09

Aani:

hej Aminoer. Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil starte en webshop op. Hvilke ting skal jeg kigge på? 

1

-i forhold til skat, momsregistrering og hvad mere? Jeg får varer fra bla. Fra udlandet, hvad med  moms, gebyrer og andet spændende i den forbindelse?

og forskel på disse varer og fra danske leverandører? 

2

- revisor/bogføring- hvordan? Hvorfor? 

3

- forsikring af lager, hvad hvis det er i eget hjem? 4

Skat, moms of andet spændende der spiller ind- noget der kan trækkes fra? 

4

Hvilken virksomhedsform? 1. Mands, ApS, is? Og hvorfor?

hvad med aflønning til mig selv? Hvilken af virksomhedsformerne er at foretrække ift. Favorabel aflønning til sig selv? 

Håber på gode svar.

1

Du skal sætte dig ind i mere end du kan regne med at få lige her. Et ink

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

Som beskriver helt basalt om skat og moms

Du skal momsregistrere dig så snart du ved at du vil komme over 50.000 kr i salg på 12 mdr - Du skal importregistreres før du må købe ind uden for EU til erhverv

2

Overordnet ikke krav om revsor men du skal føre regnskab, i virksomhed efter bogføringsloven og i selskab efter årsregnskabsloven og gemme alle bilag 5 år + lave selvangivelse

3

Din private indbo dækker ikke erhvers lager - ekstra forsikring behøves.

Fradrag for de udgifter der direkte har med anskaffelse af indtægterne helt basalt forklaret

4

Link der viser fordele og ulemper ved virksomhed eller selskab - Skat er basalt set - at det du skal ha glæde af betaler du skat af - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

Du kan i min signatur se bog om virksomhed, om selskab/IVS og om fradrag - som E bog eller paperback hvor du kan læse meget mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 14
Skrevet kl. 01:30

Hej John. Mange tak for hurtigt svar. Det jeg tænker med hensyn til skat, er vel at jeg skal betale moms af de varer jeg køber fra udlandet, det er 25 % af hvad jeg giver, oveni skal jeg lægge det forventede fortjeneste, hvorfra så de ca. 40% bliver trukket i skat, eks. Køber jeg en vare til 100, fra udlandet og skal derfor lægge 25,- oveni som mons, og lægger 100,- oveni som "fortjeneste", og når skat har fået sin del af kagen, så har jeg 60,- i fortjeneste som skal gå til næste indkøb og til shoppen og til lønninger, der er vi enige, ikke?  Og hvis jeg eks. Tager 20,- som løn, så der er 40,- tilbage til indkøb og firma, så skal jeg til at betale de ca. 40% til skat igen så jeg får 12,- ud af de 100,- som jeg lagde ind som fortjeneste? Er der et loft på hvor meget jeg kan tage af den samlede økonomi som løn? Og hvordan gør jeg det hvis det er en enkeltmandsvirksomhed? Er det når varerne er betalt og der er betalt skat af fortjeneste?

Ja, jeg er med på at forsikring kommer ved siden af den private, men kan jeg trække noget fra ved at bruge mit eget hjem som arbejdsplads? Eller hvis jeg eks. Lejer et lokale, kan dette trækkes fra? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:37

læs mit link om basal skat og moms som svar på 1

du roder moms ind drift og skat - og moms har intet at gøre i drift - alt du skal regne er uden moms - Dit indkøb uden moms og dit salg uden moms - DET er der du finder fortjeneste og skat - Moms er ikke en omkostning hvis du er momsregistreret og ikke en indtægt, det er ren likviditet bare

I enkeltmands er der ikke tale om løn men overskud http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

du kan trække udgift fra til leje fremmed sted - hjemmefra kun under meget vanskelige vilkår http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

Du skyder med spredehagl og jeg vil fremhæve, at der skal lidt mere til end en amino tråd før du er hjemme. Overvej kursus hos www.regnskabsskolen.dk

Det er ikke usædvanligt at ville starte uden egentlig baggrund, men det kan gå rigtigt galt og jeg tror ikke du kommer sikkert i mål uden enten at bruge mange timer på min blogs indhold som i http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html

inden du skyder med spredehagl om rigtigt mange forskellige emner, som kunne fylde en lille bog

Bare læs løs og SÅ når du har forstået skat og moms mere, så se om du rammer mere præcist i spørgsmål

Rigtig god vind med det

vh John Hannover 

Tilmeldt 21. Aug 14
Skrevet kl. 21:03

Ja, men jeg når hører én forklaring og endnu en anden, så bliver jeg forvirret. Vil du så forklare mig i grove træk hvordan det så skal gøres? Ligesom det jeg gjorde med en vare jeg køber i udlandet for 100,- der ende med at koSte et x-antal kroner som du også sagde var forkert? Hvilken måde skal jeg så bruge for at finde den rette metode? 

Og med hensyn til aflønning af mig selv, så er vi enige om at det må komme fra overskuddet, her er der ingen regler for hvor højt et beløb vel? Så længe at jeg betaler alm. Skat af de penge jeg bruger til aflønning af mig selv? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15

nej jeg klarer ikke at regne eksempler på specielle 100 kr køb men som du vil se i mine links, du må hæve alt det du vil - også 500.000 kr selv om du har 0 i overskud og kun har solgt for 100 kr -  - Du betaler overhovedet ikke skat af det du hæver, kun af dit overskud og det du hæver trækkes ikke fra dit overskud - det er meget klart i det link du fik af mig hvorfor det er sådan.

vh John H

Tilmeldt 21. Aug 14
Skrevet kl. 22:35

Se, det var et svar jeg kunne forstå. TAK! Beklager mine dumme spørgsmål, men det er bevidst skitset sådan op- for at være sikker På at jeg forstår svaret korrekt. 

Hvad med varer købt i udlandet? Hvor stor en procent af beløbet jeg køber for, skal jeg betale I skat/moms? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LÆS de links John Hannover har vedhæftet, så får du svar på næsten ALLE dine spørgsmål. Tag initiativ. 

Tilmeldt 21. Aug 14
Skrevet kl. 23:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det gør jeg skam også- er det nu også forkert at spørge om det man tror at man forstår, er rigtigt? Tag initiativ og gør verden til et bedre sted uden at skal spille så klog.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:28

Aani:

Se, det var et svar jeg kunne forstå. TAK! Beklager mine dumme spørgsmål, men det er bevidst skitset sådan op- for at være sikker På at jeg forstår svaret korrekt. 

Hvad med varer købt i udlandet? Hvor stor en procent af beløbet jeg køber for, skal jeg betale I skat/moms? 

Hej Aani.

Det kommer vel meget an på, om du køber varerne fra et EU land eller et IKKE EU land. Ved du hvilket land du vil komme til at importere fra? Hvis du gør, er det nok ment at finde svaret, på Johns blog.

Du skal have en revisor til at lave dit regnskab alligevel, så tag kontakt til ham/hende du evt. ønsker at bruge, og få vedkommende til at forklare det for dig ;-)

Jeg køber også varer i Italien. Der er ikke moms på de varer. Men det får jeg bare min revisor til at regne på, så det passer til slut.

Husk du skal kun betale skat én gang. Èn gang om året i starten, og så kan det vlre SKAT sender dig girokort, til hver måned, efterfølgende.

Hvis du får et kassekredit på eks. 500.000kr. og hæver 20.000kr. hver måned, men kun tjener 10.000kr. hver måned. Er det stadig kun de 10.000kr. hver måned, du skal betale skat af ;-)

Jeg vil anbefale dig at læse de blogs hos John og ellers tale med en revisor.

Dbh
Michael Haahr

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)