Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs og fradrag

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har 1 selskab som gik konkurs i 2009 og som jeg forstår det så er der fradrag i 2010.

Dette er aldrig indtastet i 2010 jeg kan se at det er muligt at ændre i årsopg. stadig

Der er 3 rubrikker

1. Rubrik 30 under Kapitalindkomst

Gevinst/tab på beviser i minimumsudloddende og obligationsinvesterende investeringsforeninger

2. Rubrik 38 under Kapitalindkomst

Gevinst/tab på aktier/beviser i investeringsselskaber og på beviser i minimumsudloddende blandede investeringsforeninger

3. Rubrik 66 under Anden aktieindkomst

Gevinst/tab på aktier, optaget til handel på et reguleret marked, samt investeringsforeningsbeviser i aktieinvesterende og/eller akkumulerende investeringsbeviser.

Hvor skal det indtastet og hvis det er et 125 t.kr. selskab skal der så skrives -125000 da det er tab beløber som skal skrives. ? Er der forstået rigtigt.

#####

Derud over har jeg et som er gået konkurs i 2008 men det er først afsluttet i 2015 pga. at skifte rettet ikke havde informeret E&S om at det var afsluttet.

Hvor finder men der hvor man skal skrive det i forskudsreg. for 2015. Fordi som jeg forstår det så er det først når det er endelig afsluttet. ?

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener nu det er rubrik 67 til unnotered aktier og ja til minus beløb af den tabte aktie/anpartskapital for det år som den blev tabt

Jeg er ikke helt med på det andet med 2015 men det vl være fradrag for det år hvor tabet er endeligt konstateret - jeg husker ikke hvad selvangivelsens 67 hedder i forskud - men det skal være rubrikken for tab på unoterede aktier (ikke reguleret marked)

Jeg har for mig at ved skrivning i 67 får man til slut et forklaringsfelt - hvor der står, Du har angivet et minus beløb i rubrik 67 - og det er så til at forklare udregning og sammenhæng i tabet, da skat jo ikke selv har overblik over unoterede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

jeg synes bare at jeg læste at det var først i det efter følgende år.

Synes bare ikke jeg kan finde det i forskudreg. for 2015

Der er bare ikke 67 kun 66.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Fandt dette på http://johnhannover.blogspot.dk/search?q=tab+aktier hvis du kender han som har denne side. Han skriver meget godt rundt omkring på nettet.

Rubrik 66: Gevinst/tab på aktier, optaget til handel på reguleret marked, samt fra aktiebaserede investeringsbeviser med minimumsbeskatning og investeringsbeviser i akkumulerende investeringsforeninger (ikke investeringsselskaber). Tab angives med minus

Rubrik 67: Gevinst/tab på aktier, ikke optaget til handel på et reguleret marked, samt udbytte, der ikke er indeholdt udbytteskat i. Tab angives med minus.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få fradrag i det år konkursboet er gjort op og afsluttet. Hvis det er sket i 2010 er løbet desværre kørt. Men det for 2015 er stadig i spil :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

for 2011 og 2010 skal du i alle fald anmode skat om genoptagelse - men det er ikke udelukket men kræver at det ikke bare er glemt fradrag men noget udefrakommende - her lidt fra skat:

Du kan kun få din årsopgørelse for 2011 eller tidligere rettet under særlige omstændigheder. Du skal anmode om rettelsen og begrunde og dokumentere ændringerne.
Send en anmodning

Om de særlige omstændigheder

Der skal generelt være tale om udefrakommende forhold, som ikke kan bebrejdes hverken dig eller din rådgiver. Hvis du eller din rådgiver har glemt et fradrag, har misforstået reglerne eller har bogført forkert, kan du ikke få rettet din årsopgørelse.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John og Thomas for jeres svar.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)