Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling fra SKAT - Moms??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg benytter Dinero som regnskabsprogram og har den 12. august indberettet min moms og betalt så man da deltog i konkurrencen om fede premier. 

som sagt er det indberettet og betalt men nu har jeg den 14. august modtaget en indbetaling fra SKAT hvor der står Udbetaling fra SKAT. Beløbet er identisk med det jeg indbetalte få dage forinden. Når jeg kigger på SKAT's hjemmeside og ser mine indberetninger står der at jeg har indberettet og der er kvittering for det.

Hvorfor får jeg de her penge tilbage?

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har indbetalt din moms for tidligt udbetaler skat automatisk pengene igen.

Læg mærke til at nogle betaler månedlig og andre kvartalsvis eller halvårligt.

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1977930 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan jeg betale for tidligt? Jeg har indbetalt for andet kvartal som har frist 1/9... Hvornår skal man så betale? Bruger de virkelig ressourcer på at tilbagebetale moms fordi man betaler inden den 1/9??? 

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

*JB*:
Bruger de virkelig ressourcer på at tilbagebetale moms fordi man betaler inden den 1/9??? 

Jebs det gør de.. Indifferent

Mener at man tidligst må betale dem 5 dage inden fristen. Så jeg plejer bare at sætte dato på overførslen til dagen før via netbank. 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jo fuldkommen retarderet og spild af tid og penge.

tak for jeres svar.

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

*JB*:

Det jo fuldkommen retarderet og spild af tid og penge.

tak for jeres svar.

Muligvis, men du kunne jo have læst op på reglerne.

Og så brug dog automatisk betalingsservice, så der bliver betalt til tiden hver gang, uden du behøver bekymre dig om det!

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

??? Jeg kunne da ikke i min vildeste fantasi tro at man kunne betale SKAT for tidligt. Jeg har læst op på hvornår fristen er og der kunne SKAT jo så nemt også lige have skrevet at betaling tidligst må ske 5 dage før. Hvorfor skal man lede efter det.

ps. drop lige attituden næste gang. Spørger blot.

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Surt - men jeg lagde i alle fald mærke til at ved indberetningen var det tilføjet faktisk - ligesom jeg fik brev om skattekontoen og dens virkemåde og om hvordan man kunne ændre minimums beløb der returneres. I alle fald, fremover, læg den ind til automatisk NTS/PBS betaling, så sker det til tiden og skal du har penge retur, kommer de rimeligt hurtigt efter indberetning.

Det er også vigtigt at forstå, at skattekontoen fungerer ved at ens indbetalinger går til at dække ældste skat - Det betyder f.eks. at hvis man har en skattegæld, og så betaler f.eks. 1000 kr i moms - så går de 1000 kr til at dække skattegælden.

Det er klogt at kontrollere skattekontoen en gang om måneden for at se om der er transaktioner, renter og andet.

De bruger ikke ressourcer på at tilbagebetale - nærmest tværtimod - Skattekontoen fungerer helt automatisk, og når den er positiv, betales de penge automatisk tilbage til den tilknyttede konto med det samme i princip (skat må ikke bare beholde borgernes penge uden rente, så det er er en helt auto handling at de går retur)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det udførelige svar (som altid) :)

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)