Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal starte virksomhed uden for EU.... Hjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er nødt til at starte en virksomhed, uden for EU på grund af lovgivningen. 

Jeg skal i forvejen snakke med en erhvervs advokat med fokus på eksportering, men jeg vil gerne være lidt mere forberedt på mødet, og søger derfor råd fra jer. 

Er der nogle af jer, som har startet et firma uden for EU, eller nogle som kender regler eller anbefalinger? 

Mvh Jacob 

Tilmeldt 5. Feb 12
Skrevet kl. 17:02

Det skal siges, at jeg ikke ønsker at forlade Danmark, men er simpelthen bare nødt til at starte et firma i et land uden for EU. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23

det er du nødt til at undersøge i præcist det land du skal stifte i. Der er vidt forskellige regler fra land til land - nogle er det let at stifte selskab i, andre hulens vanskeligt hvis man ikke er beboer i landet - banker ser vidt forskelligt på det og endeligt er det meget forskelligt fra branche til branche og i forhold til hvad du bringer af viden OG kapital. Du skal derfor ikke forvente noget fra en alm. dansk erhvervsadvokat, du skal ha en en dygtig person i det land du vil stifte i som udgangspunkt (eller en dansk med partnere i udlandet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Feb 12
Skrevet kl. 18:47

Hej John,

tak for besked.
Er det muligt, at bruge et datterselskab? Så handler jeg jo i teorien med mig selv igennem flere selskaber, og kan på den måde undgå den irriterende lovgivning som er i Europa? 

Vh Jacob 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01

det ville være rent gæt - når man ikke aner hvad det er for lovigning du vil uden om og desuden skal du jo ha et selskab i det land du heller ikke taler om, uansert det er som datterselskab eller stand alone

Det jeg KAN sige er, at ved handel indbyrdes mellem selskaber i div lande - også i høj grad datterselskaber, skal der "armslængde" til i priser og omkostninger, så du ikke risikerer transferpricing problemer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)