Hej Aminoer! Håber i kan give mig nogle gyldne råd med på vejen, da jeg muligvis ønsker at sælge min frugtvirksomhed inkl. min kundekreds. Jeg servicerer idag virksomheder med frisk personalefrugt på abonnementsbasis. Personalfrugt konceptet er efterhånden velkendt og branchen er tilmed stadig i hastig vækst. Jeg omsætter for ca. 3,3 mio om året og sælger ca. 12 ton frugt om måneden. Samtlige af mine kunder er gode betalere da mit koncept ikke tillader dem at være andet, jeg vælger at fakturerer månedvis forud hvilket giver mulighed for at spotte evt. dårlige betalere samtidigt skabes en sund likviditet. Jeg er dog meget i tvivl om hvordan jeg skal prisfastsætte min virksomhed inkl. aktiv kundekreds med gode betalere. Der er ligeledes også tale om offentlige kunder såsom institutioner osv. Jeg håber der er nogle med erfaring der evt. kan hjælpe med prisfastsættelsen. Jeg kommer evt. gerne med supplerende data såfremt det er aktuel forud for værdifastsættelsen.
Jeg ser frem til at høre fra jer kvikke hoveder derude!
NB: Overvejer at sælge min virksomhed da et nyt spændende projekt har vakt min interesse. :) |
Dijam:NB: Overvejer at sælge min virksomhed da et nyt spændende projekt har vakt min interesse. :)
Et nyt spændende projekt som har vakt din interesse... det er da normalt ikke grund til at ville sælge en god og sund forretning som du giver udtryk for at din er. Du skriver selvfølgelig ikke hvad overskuddet er, men det burde jo være til at kontrollere, så det er vel også meget fornuftigt. Hvorfor beholder du ikke forretningen og lader en styre den hvis du har fået lyst til at prøve noget andet af?
/JJ