Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mp3 filer på Wordpress - hvad er den bedste mulighed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Jeg skal have sat nogle mp3 filer ind på et wordpress site. Hvordan gør jeg det bedst? er der faldgruber? er det svært? kan selv jeg gøre det?

Og sænker det sidens hastighed?

Venlig hilsen og tak på forhånd!

Lars

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Det kan gøres ganske enkelt med et plugin til det, der findes mange forskellige plugins til mp3 filer til wordpess, alt efter hvad man skal bruge det til, tag et kig på de forskellige her:

https://wordpress.org/plugins/search.php?q=mp3 

Det vil tage noget af din hastighed på websitet, det bedste ville være at "hoste" dine mp3 filer f.eks. på Youtube og så bare indlejre dem på dit website, på den måde vil du ikke miste hastighed.

//Kim

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af, hvordan brugerne skal kunne tilgå filerne :-)

En simpel løsning ville være, at du blot uploader dem til FTP og linker

Ellers findes der utrolig mange plugins, som afspiller direkte i browseren (flere browsere tillader også dette native).

Skal der være restriktioner på adgang? Det kunne også uploades til youtube eller anden service - eventuelt med et logo kørende.


Det er svært at hjælpe dig videre uden mere information. Din hjemmeside bør ikke blive langsommere. 

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob, 

tak for dit svar. 

Det drejer sig om lydfiler, der ikke på den måde kræver at det kører via youtube. Det er meditationslydfiler, som kunderne får sammen med et konsultationsforløb, så ja, der vil være adgangsbegrænsning på, hvis dette vil kunne lade sig gøre. Det er vistnok 7 forskellige filer og et af dem kunne eventuelt ligge frit tilgængeligt for alle og de sidste 6 blive en del af det købte forløb. 

Når jeg siger det på den måde, så er det, fordi jeg gør det for min kæreste - så det er ikke min side. 

Ville det give mest mening på youtube og er der mulighed for at give adgang til "udvalgte", altså dem der har købt forløbet?

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

wphosting:

Hej Lars

Det kan gøres ganske enkelt med et plugin til det, der findes mange forskellige plugins til mp3 filer til wordpess, alt efter hvad man skal bruge det til, tag et kig på de forskellige her:

https://wordpress.org/plugins/search.php?q=mp3 

Det vil tage noget af din hastighed på websitet, det bedste ville være at "hoste" dine mp3 filer f.eks. på Youtube og så bare indlejre dem på dit website, på den måde vil du ikke miste hastighed.

//Kim

Hej Kim, 

tak for dit svar. Jeg må kigge lidt nærmere på de enkelte plugins. Som lige nævnt i det andet svar til Jacob, så overvejer vi at gøre dem tilgængelige til dem, der køber et konsultationsforløb..

Venlig hilsen, 

Lars

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Du vil sagtens kunne give den enkelte adgang til forskellige ting, det ville jeg vælge at gøre direkte i wordpress, det må være det nemmeste.

Hvis det ikke er mere end det, så kan du sagtens hoste dem selv, ingen grund til at smide dem over på youtube, når det ikke drejer sig om flere end dem.

//Kim

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

wphosting:

Hej Lars

Du vil sagtens kunne give den enkelte adgang til forskellige ting, det ville jeg vælge at gøre direkte i wordpress, det må være det nemmeste.

Hvis det ikke er mere end det, så kan du sagtens hoste dem selv, ingen grund til at smide dem over på youtube, når det ikke drejer sig om flere end dem.

//Kim

Hej Kim, 

endnu engang tak for svaret. Hvordan vil det teknisk foregå, at man giver den enkelte kunde adgang til filerne? er det sådan, at pluginnet skaber en adgangskode eller hvordan er det? Jeg er helt blank på det lige nu :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)