Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test Aminos nye søgemaskine her

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Vil du uddybe lidt? Jeg ved ikke hvordan Google søgemaskine fungerer.

Mvh. Esben Gadsbøll

www.WhiteAway.Com

Fra København SV
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:34

Hej Lundsby

Mange tak for dit gode svar!

Det der omnifind som du anbefaler, kender du nogle hjemmesider som bruger det? Kunne være skønt at teste det hos dem.

Mvh. Esben Gadsbøll.

www.WhiteAWay.Com

Fra Tårnby
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 92
Fra  IsenTekst - Indhold til Internettet Skrevet kl. 16:27

Esbeng:

Hej Henrik

Vil du uddybe lidt? Jeg ved ikke hvordan Google søgemaskine fungerer.

Mvh. Esben Gadsbøll

www.WhiteAway.Com

Hej Esben

Har du en googlekonto, kan du oprette Tilpasset søgning eller Custom Search, som det vist nok hedder.  Du skal bla. vælge, hvilke hjemmesider, der skal søges på og hvor resultatet skal vises. Til sidst får nogle koder, du kan indsætte på din webside.

Det fungerer sådan set OK som en nem løsning, jeg har selv brugt det her: http://www.isentekst.dk/googleside.htm

Ulemperne er bla. at du egentlig bare laver en google-søgning kun pådit eget site, derfor skal din hjemmeside fungere godt ift. Google. Især webshops er ikke altid optimeret helt godt. Det går også lidt langsomt med at registrere ændringer, der kan jo sagtens gå op til en måned imellem, at du bliver opdateret hos Google.

Du kan heller ikke umiddelbart få statistik om søgningerne, hvilket kan være værdifulde data.

Om du kan leve med disse ulemper, er jo op til dig. Til gengæld er det jo bare at gå i gang og så teste, om det giver brugerne noge brugbare søgeresultater.

Håber, det hjalp dig lidt.

mvh

Henrik I.

Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)