Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andre folks misbrug af mit profilfoto - findes der effektive modforanstaltninger?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 05:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Det er en smule irriterende at blive ved med at opleve at andre mennesker bruger mit profilfoto som deres eget. Webforum ejere reagerer temmelig sløvt på henvendelser om at en af deres brugere misbruger andre folks foto.

Findes der en effektiv metode eller evt. en "silver bullet"?

Mvh  Lars

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis forumejere ikke reagerer på din henvendelse, er du fuldt ud berettiget til at kræve betaling for deres krænkelse af din ophavsret.

Betaling af en sådan kompensation giver ikke forummet eller brugeren ret til at forsætte brugen af dit billede.

Og en faktura på 3000 kr. eller ligende plejer at få folk til at reagere.

http://www.juf.dk/kopieret-tekst-billeder-saadan-goer-du/ 

Hvis du vil slippe for arbejdet med at opkræve kompensation, kan en anden aminobruger hjælpe dig: http://not-allowed.dk/ 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

moneda:

Hvis du vil slippe for arbejdet med at opkræve kompensation, kan en anden aminobruger hjælpe dig: http://not-allowed.dk/ 

Tak for anbefalingen, det er værdsat :)

Hvad angår sagen, så skal du virkelig nøje overveje, hvordan og hvorledes du håndterer den. De forums, hvor billedet bliver anvendt, er det forums med konkurrenter/firmaer, eller er det private personer? Er det private personer, er det farligt, at begynde at lave sager ud af det. Du ville nok vinde sagerne, men du ville nok få mange sure potentielle kunder, som kunne give dit firma en masse badwill, og dermed kan det være mere ødelæggende end gavnligt, at håndhæve din ophavsret rent juridisk...

For på forums er det ikke forummet, som er ansvarlig for evt krænkelser, det er derimod personen, som opretter en profil. Og her opstår andet problem, da det på nogle forums er nærmest umuligt at lokalisere, hvem der ejer den pågældende profil, uden at det koster en formue i omkostninger...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Opfølgning med en tilsyneladende effektiv løsning;

Jeg tror at jeg fandt "the silver bullet" på problemet, i hvert fald er hele det pågældende webforum blevet suspenderet, fordi de ikke ville rette sig efter PDR's (publicdomainregistry) krav om at rette op på tingene.

Det var egentlig ret enkelt, jeg skrev til abuse-contact@publicdomainregistry.com og beskrev problemet, incl. de manglende reaktioner fra websiden samt med referencer til min LinkedIn side hvor fotoet var "sakset" fra.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)