Hejsa allesammen! Jeg er ny inde for faget iværksætter og ville derfor høre om nogen havde bekendskab til leverandør her hjemme og i udlandet. Jeg har godt hørt om websider, som Alibaba og aliexpress, men hvad med sådan noget som told og moms her i Danmark, hvordan sikre jeg mig at det bliver gjort ordenligt? Hvordan sikre man sig, at leverandøren ikke er ude på at snyde en? Håber en eller flere af jer kloge hoveder kender svaret på mine spørgsmål, da jeg er meget ny og ikke er helt sikker på hvordan det fungerer. Produkter jeg søger pt er: 1) Leverandør af Minecraft legetøj (skumlegetøj) Altså alle former for svær, hakker, figur, lys.... 2) Leveandør af vandtæt højtalere (shower speaker) meget gerne nogle andre modeller, som måske ikke er så kendte her på det danske marked, jeg kender selv earson bluetooth speaker. Med venlig hilsen, |
Hej Simon
Med hensyn til om leverandøren kan snyde dig og hvordan du sikrer dig, så er det op til dig selv at gøre forarbejdet. Lav en masse research (også uden for Alibaba) hvor du undersøger virksomheden, kontaktpersonerne mm.
Du aftaler med leverandøren hvordan varerne skal leveres (FOB osv.) og aftaler hvilket fragtselskab der bruges. Så afregner i herfra tolden gennem fragtselskabet (ret mig hvis det er forkert) og så får du dine varer udleveret.
Du kan også finde se den videoserie fra Transporteca på Youtube " target="_blank">her som grundigt forklarer hvordan du skal forholde dig i stort set hele forløbet.
Held og lykke med projektet og god weekend.
Mvh Lasse Ravn